مینه سوتا در خشم خشونت نژادی پلیس

به گزارش مجله رویای کره ای، خشونت های نژادی در امریکا فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهوری است، همچنان جریان دارد. در کمتر از سه ماه پس از آنکه جو بایدن با شعارهایی در حمایت از سیاه پوستان امریکا وارد کاخ سفید شد و در حالی که مینه سوتا در التهاب برپایی دادگاه افسری که موجب مرگ جورج فلوید شد، به سر می برد، یکشنبه شب، یک پلیس سفید پوست امریکا یک بار دیگر به روی یک جوان سیاه پوست آتش گشود و موجب مرگ او شد.

مینه سوتا در خشم خشونت نژادی پلیس

قتل داونت دوایت 20 ساله موجب از سر گیری تظاهرات ضد نژادپرستی درامریکا شده است. به گزارش سایت شبکه خبری سی ان ان، یکشنبه شب پس از کشته شدن داونت دوایت در جریان تیراندازی پلیس و سپس تصادف خودروی او، صدها نفر از معترضان به خشونت پلیس سفید پوست امریکا علیه سیاه پوستان، در مینیاپولیس دست به تظاهرات زدند. با افزایش شمار معترضان، گارد ملی مینه سوتا به این منطقه اعزام شد تا معترضان را متفرق کند. اما این اقدام به درگیری هایی بین معترضان و گارد ملی امریکا انجامید. بنا بر این گزارش پلیس مینه سوتا اعلام نموده است، این واقعه پس از آن رخ داد که پلیس هدایت و رانندگی، خودروی این جوان سیاه پوست را به دلیل تخلف متوقف می نماید و سپس با توجه به تعداد خلاف های رانندگی رایت تصمیم به بازداشت او می گیرد. رایت که به همراه نامزدش بوده است، وحشت نموده و کوشش می نماید با سوار شدن بر خودروی خود از محل فرار کند. پلیس به سمت او تیراندازی می نماید و خودرو دچار تصادف می گردد و در نهایت پیش از رسیدن نیروهای امدادی، به خاطر صدمات ناشی از گلوله جان می سپارد. مادر رایت نیز به سی ان ان گفته است: پسرم وقتی پلیس او را متوقف نموده بود، با من تماس گرفت و گفت پلیس به خاطر اینکه خوشبو کننده هوا را از آیینه عقب خودرو آویزان کردم، خودرو را نگه داشته است. بعد صدایی را شنیدم که به پسرم می گفت موبایل را کنار بگذارد. چند دقیقه بعد وقتی تماس گرفتم، نامزد پسرم پاسخ داد و گفت داونت تیر خورده و مرده است.

بلافاصله پس از این رویداد معترضان به خشونت های پلیس بی توجه به اعلامیه اضطراری شهرداری درباره منع رفت و آمد تا ساعت 6 صبح دوشنبه، به خیابان های مینیاپولیس رفتند. به گفته جان هارینگتون، رئیس بخش امنیت عمومی مینه سوتا تعداد معترضان در همان ساعت اولیه به 100 نفر رسید و پس از آن 200 نفر به آنها اضافه شدند و به سمت اداره مرکزی پلیس بروکلین حرکت کردند. به گفته او معترضان اقدام به پرتاب سنگ و دیگر اشیا به سمت ساختمان اداره پلیس کردند و صدای شلیک گلوله هایی نیز شنیده شد.

به گفته او گروه دیگری از معترضان نیز به یک مرکز خرید هجوم برده و به فروشگاه های این مرکز حمله کردند. این تظاهرات تا پاسی از شب ادامه پیدا کرد. به نوشته روزنامه گاردین، با افزایش شمار معترضان و حملات به اموال عمومی، پلیس امنیتی امریکا اقدام به شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی کرد تا معترضان را متفرق کند. معترضان هرچند یکشنبه شب پراکنده شده و به خانه های خود رفتند، اما دیروز نیز به اعتراض های خود ادامه دادند. در پی این رویداد مسئولان شهری اعلام کردند، مدارس بروکلین روز دوشنبه تعطیل هستند و به نیروهای پلیس فرمان آماده باش دادند. همزمان با رویدادهای مینه سوتا، در ویرجینیا نیز نازاریو پلاک، ستوان سیاه پوست ارتش امریکا از دو افسر هدایت و رانندگی این ایالت شکایت کرد و اطلاع داد، این دو افسر هنگامی که او لباس نظامی نیز به تن داشت، خودروی وی را متوقف نموده و سپس به سمت او اسلحه کشیدند و به صورتش گاز فلفل پاشیدند. او گفته است: آنها به صورتم گاز فلفل پاشیدند و سپس مرا به روی زمین انداخته و دستبند زدند، بدون اینکه شرح خاصی بدهند. سپس اندکی بعد باز هم بدون شرحی مرا رها کردند.

کشته شدن داونت رایت و حمله به نازاریو پلاک حاکی از آن است که خشونت علیه نژادهای غیر سفید در امریکا همچنان ادامه دارد. تا دیشب رسانه ها منتظر واکنش جو بایدن در قبال این رویدادها بودند تا ببینند او که با رأی

87 درصد سیاه پوستان امریکا مقابل دونالد ترامپ به پیروزی رسید، تا چه حد متفاوت از سلف خود در کشته شدن جورج فلوید عمل خواهد نمود.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1614

به "مینه سوتا در خشم خشونت نژادی پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینه سوتا در خشم خشونت نژادی پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید