ناتو: آمریکا درباره تصمیمش توضیح دهد

به گزارش مجله رویای کره ای، ایرنا نوشت: ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه گفت که این نهاد خواستار جزئیات تصمیم آمریکا برای کاهش شمار نظامیان واشنگتن در آلمان است.

ناتو: آمریکا درباره تصمیمش توضیح دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که آلمان را به دلیل اختصاص ندادن هزینه های دفاعی بیشتر مورد انتقاد قرار داده، روز دوشنبه تائید کرد که 9 هزار و 500 نظامی کشورش خاک آلمان را ترک می کنند.

این اولین گام رییس جمهوری آمریکا برای عملی کردن تهدید خود در مورد کاستن از میزان حمایت واشنگتن از اروپاست.

در همین حال، دبیرکل ناتو در یک ویدئوکنفرانس خبری گفت: هنوز در مورد کم و کیف و زمان اجرای این طرح، تصمیم گیری نشده است.

استولتنبرگ یادآور شد که با ترامپ و دیگر مقام های آمریکا و همچنین با آنگرت کرامپ کارن باوئر وزیر دفاع آلمان در این مورد گفتوگو کرده است. وزیر دفاع آلمان هفته گذشته گفته بود که از این تصمیم بی اطلاع است.

دبیرکل ناتو گفت: این یک قرار دوجانبه میان آمریکا و آلمان است، اما در عین حال موضوعی مورد اهمیت برای این ائتلاف به شمار می رود.

وی تاکید کرد که در جریان مذاکره با ترامپ به وی گفته است که نظامیان آمریکایی در اروپا نه تنها از این قلمرو محافظت می کنند، بلکه به واشنگتن امکان می دهند فراتر از این قاره قدرت نمایی کند.

هفته گذشته، یک مقام آمریکایی گفت که تصمیم ترامپ ریشه در ماه ها تلاش قبلی دارد و با تنش های جاری میان رییس جمهوری آمریکا و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مرتبط نیست. مرکل طرح ترامپ برای میزبانی اجلاس گروه هفته را ناکام گذاشته است.

به گفته دو دیپلمات ناتو، آمریکا هنوز متحدانش در این ائتلاف را در مورد این تصمیم توجیه نکرده، اما ممکن است در جریان نشست وزرای دفاع ناتو در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، از طریق تماس ویدئویی این مساله را مطرح کند.

اگرچه آمریکا حدود 50 هزار نظامی خود را در اروپا حفظ می کند، بن هودجز ژنرال بازنشسته آمریکایی که فرماندهی نیروهای ارتش آمریکا در اروپا را برعهده داشته، این تصمیم را اشتباهی بزرگ دانست و گفت: اگر این تصمیم عملی شود، زیان وارده به مناسبات آلمان و آمریکا، قابل توجه خواهد بود.

ترامپ می گوید استقرار نظامیان آمریکایی در آلمان موجب هزینه های هنگفت برای ایالات متحده می شود. وی به شکل غیرمستقیم به خسارات اقتصادی اشاره دارد که به عقیده او دلیل خوبی برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از آلمان است.

رییس جمهوری آمریکا دستور خروج 9 هزار و 500 نفر از نیروهای این کشور از آلمان را تا سپتامبر (شهریور) داده است. وزیر امورخارجه آلمان در واکنش به این تصمیم به چندین دهه همکاری نظامی آلمان و ایالات متحده اشاره و تاکید کرده که این همکاری به نفع هر دو کشور بوده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1090

به "ناتو: آمریکا درباره تصمیمش توضیح دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو: آمریکا درباره تصمیمش توضیح دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید