نارضایتی دولت هند از حکم دادگاه آمریکا برای قاتل ده ها هندی

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران : دولت هند از حکم 35 سال زندان دادگاه آمریکایی برای متهم پرونده قتل 166 نفر در بمبئی اظهار نارضایتی کرد.

نارضایتی دولت هند از حکم دادگاه آمریکا برای قاتل ده ها هندی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست؛ دولت هند امروز با اعلام نارضایتی از حکم 35 سال زندان برای آمریکایی متهم به اقدام تروریستی در بمبئی در سال 2008 تاکید نمود می بایست مجازات سنگین تری برای این تبعه آمریکایی که عامل قتل عام 166 نفر از مردم هند بوده است معین گردد.

دیوید هدلی متهم آمریکایی حمله مومبایی روز گذشته در دادگاهی در شیکاگو به 35 سال حبس محکوم شد.

سلمان خوشید، وزیر خارجه هند در واکنش به این حکم اعلام نمود اگر پرونده او در دادگاه هند آنالیز می شد مجازات بیشتر و سنگین تری برای او در نظر گرفته می شد. وی تاکید نمود: در تلاشیم تا او را برای محاکمه مجدد به هند بیاوریم.

این مجرم 52 ساله که متولد آمریکاست پدری پاکستانی و مادری آمریکایی دارد و نام خود را از داوود گیلانی به این نام تغییر داده است. وی اتهامات خود مبنی بر دست داشتن در حمله تروریستی سال 2008 بمبئی را پذیرفته است.

در جریان حمله 3 روزه 10 فرد نظامی پاکستانی مسلح به جمعیت حاضر در ایستگاه قطار، مسافران هتل و اعضای یک مرکز یهودی در بمبئی 166 نفر کشته شدند.

هدلی در سال 2009 در آمریکا دستگیر شد و با اعتراف به جرم اطلاعات خوبی از شبکه های ترور و این اقدام تروریستی در اختیار قاضی پرونده قرار داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 515

به "نارضایتی دولت هند از حکم دادگاه آمریکا برای قاتل ده ها هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی دولت هند از حکم دادگاه آمریکا برای قاتل ده ها هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید