نتایج تحقیقات درباره رابطه بین کمبود ویتامین K و خطر مرگ سالمندان

به گزارش مجله رویای کره ای، مطالعات نشان می دهد افراد مسن دارای کمبود ویتامین K در مقایسه با سالمندان دارای میزان کافی این ویتامین، 13 سال زودتر در معرض مرگ قرار دارند.

نتایج تحقیقات درباره رابطه بین کمبود ویتامین K و خطر مرگ سالمندان

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، مطالعه جدید محققان دانشگاه تافتس ماساچوست نشان می دهد افراد سنین 54 تا 76 سال با میزان پایین ویتامین K در خون شأن 13 سال زودتر با احتمال مرگ روبرو هستند که بیانگر فواید حفاظتی ویتامین K در فرایند افزایش سن است.

در این تحقیق، حدود 4000 آمریکایی در رده سنی 54 تا 76 سال تحت مطالعه قرار گرفتند.

تیم تحقیق، شرکت کنندگان را بر اساس میزان ویتامین K خون شان دسته بندی کرد. سپس شرکت کنندگان از لحاظ خطر بیماری قلبی و خطر مرگ در همه گروه ها بالغ بر حدود 13 سال تحت پیگیری بودند.

رابطه کمبود میزان ویتامین D و خطر مرگ در سالمندان

نتایج، ارتباط قابل توجهی بین میزان ویتامین K و بیماری قلبی نشان نداد. اما افراد دارای پایین ترین میزان ویتامین K ، 19 درصد بیشتر با ریسک مرگ روبرو بودند.

ویتامین K یک ماده مغذی است که برای حفظ سلامت عروق خونی مهم است. این ویتامین در سبزیجات پهن برگ نظیر کاهو، کلم و اسفناج یافت می گردد. همچنین در بعضی روغن های گیاهی نظیر روغن سویا و کانولا هم وجود دارد.

کیلا شیء، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این احتمال که ویتامین K با بیماری قلبی و مرگ و میر مرتبط است مبتنی بر دانش ما در خصوص پروتئین های موجود در بافت عروقی است که برای فعالیت احتیاج به ویتامین K دارند. این پروتئین ها به پیشگیری از تشکیل کلسیم در دیواره های عروق خونی یاری می نماید. و بدون میزان کافی ویتامین K، عملکردشان کمتر می گردد.

به گفته محققان، مطالعات بیشتری برای شرح علت ارتباط میزان ویتامین K با خطر بیشتر مرگ ضروری است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1093

به "نتایج تحقیقات درباره رابطه بین کمبود ویتامین K و خطر مرگ سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج تحقیقات درباره رابطه بین کمبود ویتامین K و خطر مرگ سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید