نخستین نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در تهران افتتاح شد

به گزارش مجله رویای کره ای، نخستین نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در تهران با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، سفیر و معاون وزیر توسعه صنعت ارمنستان افتتاح شد.

نخستین نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در تهران افتتاح شد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که در افتتاحیه صبح امروز این نمایشگاه واقع در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی ایران حضور داشت از روابط مثبت بین تهران و ایروان اظهار خرسندی کرد و گفت: در حال حاضر شرایط صادرات و واردات ما به ارمنستان نسبتاً خوب است و امیدواریم طراز سال جاری که حدود 130 میلیون دلار بود در سال آینده افزایش یابد و رشد بیش تری داشته باشد.

او ادامه داد: کمیسیون مشترک مالی ایران و ارمنستان آذرماه سال گذشته در ارمنستان برگزار گردید و در آن شاهد امضای توافق نامه ها و تفاهم نامه های بسیار خوبی بین دو کشور بودیم. هم چنین جای خوشحالی است که سال آینده هم جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی ارمنستان غرفه ای را به صورت اختصاصی خواهد داشت.

در بخش دیگری از این مراسم، آرداشس تومانیان، سفیر ارمنستان در تهران از حضور بیش از 100 شرکت ارمنی در این نمایشگاه اطلاع داد و گفت: برگزاری این نمایشگاه حاصل همکاری مشترک شرکت های تجاری و مالی دو کشور است هم چنین وزارتخانه های توسعه و تجارت و وزارت امور خارجه ایران و ارمنستان هم سهم به سزایی را در برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی ارمنستان ایفا نموده اند.

آهانس آهانسیان، معاون وزیر توسعه صنعت ارمنستان هم که به منظور افتتاح و حضور در این نمایشگاه به کشورمان سفر نموده است، با اشاره به اختصاص صندلی ویژه ارامنه سوریه در نمایشگاه، اضافه کرد: ارمنستان به عنوان یکی از اعضای سازمان اوراسیا می تواند برای کارآفرینان ایرانی به منزله دروازه ای به سمت اروپا باشد.

وی ادامه داد: ارمنستان طرح تعرفه ترجیحی (GSP+) با کشورهای عضو اتحادیه اروپا را امضا نموده و در اتحادیه مالی اوراسیا عضویت دارد. هم چنین طرح تعرفه ترجیحی (GSP) با کشورهایی مانند کانادا، ژاپن، نروژ و بعضی دیگر از کشورهای اروپایی را نیز امضا نموده که این امر می تواند برای کارآفرینان ایرانی هم مفید باشد. امیدوارم کارآفرینان دو کشور در راستای روابط مالی دو کشور گام بردارند.

سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه ایران نیز تأکید کرد: هرگاه دو کشور روابط صمیمانه ای با یکدیگر برقرار کردند برای همسایگان خود هم شرایط مفیدی را فراهم نموده اند.

سرکیسیان با ابراز خرسندی از تعلق دریافت صندلیی ویژه برای ارامنه سوریه در این نمایشگاه، تأکید کرد: مقام های ایران و ارمنستان و تمام کشورهایی که خیرخواستاره به مسائل بین المللی نگاه می نمایند خواستار برقراری صلح در سوریه هستند.

او ادامه داد: خوشبختانه ما در ایران با آرامش زندگی می کنیم و این در حالی است که چهار طرف ما کشورهایی قرار دارند که با تروریسم و جنگ دست به گریبان هستند و این آرامش و ثبات حاصل افکار خردمندانه رهبر انقلاب و اندیشه سیاست گذاران ایران در این کشور و منطقه است.

به گزارش خبرنگاران، اولین نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در ایران از 14 تا 17 مهرماه در سالن شماره 27 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران برقرار است. هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه تجارت و همکاری های مالی، ترویج و تشخیص سرمایه گذاری های متقابل، توسعه صنعت گردشگری و تسهیل معاملات تجاری میان ارمنستان و ایران است.

بخش هایی مانند صنایع غذایی، دارویی و پزشکی، صنعت ساختمان، صنعت، بانکداری، فن آوری اطلاعات، صنعت جواهرات، صنایع شیشه، نساجی، گردشگری، حمل و نقل و... در این نمایشگاه حضور دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 787

به "نخستین نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در تهران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در تهران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید