هندبال در ایران ریشه دار است، بعد از کرونا کار سختی پیش رو داریم

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی علینژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در سرانجام مجمع عمومی سالیانه فدراسیون هندبال گفت: هندبال در این سال های اخیر شرایط چندان خوبی نداشته است. این رشته نسبت به رشته های توپی دیگر عقب مانده و نتوانسته انتظارات را برآورده کند و ارزیابی ما نیز این موضوع را نشان می دهد. این شرایط پیش آمده دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها عدم ثبات مدیریتی است.

هندبال در ایران ریشه دار است، بعد از کرونا کار سختی پیش رو داریم

وی در ادامه افزود: هندبال در ایران بسیار ریشه دار است و پاکدل نیز از زمانی که به فدراسیون آمده قدم های خوبی برداشته هرچند که فدراسیون را در شرایط مناسبی تحویل نگرفت. اگر بخواهیم مدیریت پاکدل را ارزیابی کنیم باید 4 سال به او وقت بدهیم به خصوص اینکه شرایط کرونا نیز در چند ماه اخیر گریبانگیر ورزش بوده و عملا همه مسابقات را به تعطیلی کشانده است. جهت هندبال جهت خوبی است ولی تا اینکه به ثمر برسد زمان نیاز دارد. ما باید یاد بگیریم با شرایط کرونا کنار بیاییم و از کارها عقب نمانیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش قهرمانی سه رکن دارد گفت: اولین رکن ورزشکار است و ما باید سعی کنیم که ورزشکار خوب تربیت کنیم که این موضوع با استعدادیابی همیشگی و پایش آنها صورت می گیرد. در حوزه ملی نیز باید عدالت را در انتخاب ورزشکاران داشته باشیم. رکن دیگر داشتن مربی خوب است. اگر ورزشکار خوب داشته باشیم و نتوانیم به آنها آموزش درست بدهیم نمی توانیم این انتظار را داشته باشیم ورزشکاران ما پیشرفت کنیم. رکن سوم پشتیبانی و تدارکات است که باید در کنار دو رکن دیگر وجود داشته باشد و این مثلث در صورتی کارساز خواهد بود که به هر سه مورد توجه کافی شود.

علینژاد در ادامه خاطرنشان کرد: ما یک مکانیزم را برای فدراسیون ها درنظر گرفتیم که آن را عملی می کنیم. مبنای پرداخت بودجه به فدراسیون ها ارزیابی عملکرد آنها خواهد بود و هر فدراسیونی که عملکرد بهتری داشته باشد در حوزه قهرمانی قطعا بودجه بیشتری نیز دریافت می کند. عملکرد فدراسیون ها امتیازبندی می شود و براساس امتیازی که دریافت می کنند می توانند بودجه از وزارت ورزش و جوانان بگیرند. قصد ما این است کسانی که در چارچوب حرکت می کنند مورد توجه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: مجموعه کادر جدید فدراسیون هندبال در راه درستی حرکت می کند و تبریک می گویم به خانواده هندبال که پاکدل را انتخاب کردند. او یک مدیر جوان و دارای ظرفیت کاری بالایی است. امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هندبال بتواند روزهای بهتری را در آینده داشته باشد و زودتر به شرایط عادی برشود. باید به گونه ای کار پیش برود که همه برنامه های فدراسیون عملی شود. قطعا مجموعه ورزش در روزهای پساکرونا کار سخت تری در پیش دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1174

به "هندبال در ایران ریشه دار است، بعد از کرونا کار سختی پیش رو داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هندبال در ایران ریشه دار است، بعد از کرونا کار سختی پیش رو داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید