ورود بیش از 6000 هنرآموز جدید برای تدریس در هنرستان ها از مهر سال جاری

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات در حال اجرا درباره راهنمایی تحصیلی، از ورود بیش از 6 هزار هنرآموز جدید برای تدریس در هنرستان ها اطلاع داد.

ورود بیش از 6000 هنرآموز جدید برای تدریس در هنرستان ها از مهر سال جاری

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای مصطفی آذرکیش، در تبیین اقدامات اجرا شده پیرامون راهنمایی تحصیلی دانش آموزان پایه نهم گفت: فرآیند راهنمایی تحصیلی از ابتدای سال تحصیلی 1400-1399 آغاز و هماهنگی های لازم با استان ها اجرا شده است.

وی اضافه کرد: معرفی رشته های جدید در هفته معرفی مشاغل و در قالب نمایشگاه های مجازی در طول سال اجرا شده است. تأکید ما به ادارات آموزش و پرورش استان ها این است که توسعه متوازن در شاخه های نظری، فنی، حرفه ای و کاردانش با توجه به اسناد بالادستی انجام گردد؛ لذا سهم قابل تحقق رشته ها را برای استان ها تعیین و به آن ها اعلام کردیم.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان این که راهنمایی تحصیلی بر اساس آیین نامه مربوط و تکالیف قانونی در سطح مناطق در حال اجرا است گفت: با آغاز رسمی ثبت نام مدارس، به طور مستمر راهنمایی تحصیلی را رصد و پایش خواهیم کرد و پشتیبانی های لازم را انجام خواهیم داد.

آقای آذرکیش با بیان این که از فروردین پارسال تا فروردین سال جاری بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان تخصیص یافته، گفت: این اعتبار از محل فروش 2 درصد عوارض گاز و بودجه سنواتی تجهیزات هنرستان ها تخصیص یافته است. طی سال های اخیر به طور میانگین سالانه 10 میلیارد تومان اعتبار برای این امر تخصیص پیدا می کرد؛ اما این اعتبار پارسال یک باره به 200 میلیارد تومان رسید و این مهم حاکی از اراده محکم آموزش و پرورش برای تقویت هنرستان ها است.

آقای آذرکیش ضمن اعلام این که مهر سال جاری بیش از 6 هزار هنرآموز جدید برای تدریس در هنرستان ها جذب خواهند شد، اضافه کرد: با برنامه ریزی های اجرا شده، رشته های جدیدی در هنرستان ها ایجاد نموده ایم که با رویکرد توجه به برطرف احتیاج های ملی، کاهش نرخ بیکاری و همسو با احتیاج های بازار کار اجرا شده و در راهنمایی تحصیلی مؤثر است.

آقای آذرکیش گفت: هدف گذاری نرخ پوشش تحصیل در دوره فنی و حرفه ای و کاردانش در قانون برنامه ششم توسعه، 50درصد است. اکنون این نرخ 36 درصد است و هدف گذاری سال جاری ما برای ورودی پایه دهم حدود 44 و 76 صدم درصد است و امیدواریم این درصد محقق گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1719

به "ورود بیش از 6000 هنرآموز جدید برای تدریس در هنرستان ها از مهر سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود بیش از 6000 هنرآموز جدید برای تدریس در هنرستان ها از مهر سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید