پرداخت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی خانه های تاریخی

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران/اصفهان معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: دولت برای بهسازی و نوسازی خانه های تاریخی یک میلیارد و 200میلیون ریال تسهیلات پرداخت می نماید.

پرداخت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی خانه های تاریخی

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مهدی عبوری، امروز (دوشنبه-اول دی ماه) در حاشیه سفر به شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از ویژگی های ارزشمندی که در شهرستان اردستان وجود دارد بافت بسیار منحصر بفردی است که در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد نهاده شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی را مردم و مالکان خصوصی و همچنین شهرداری ها در بافت های تاریخی آغاز کردند که باید از آنها حمایت گردد، اضافه نمود: برای حمایت از برنامه های شهرداری ها طی اقدام مشترک با همکاری وزارت گردشگری، راه و شهرسازی و با موضوع شرکت بازآفرینی ایران و مدیریت شهری یاری و اثر بخشی برای پیشرفت طرح های شهرداری ها را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگاران، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به عنوان پایلوت با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به صورت یک کار مشترک مجموعه های تاریخی که در شهرستان اردستان به عنوان یک راستا شکل گرفته بازسازی می گردد تا مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد، گفت: در بازدید از شهر زواره، شهرداری و میراث فرهنگی درخواستی برای بهسازی و ترمیم بازار و حسینیه عظیم شهر داشتند که قرار شد ابتدا طرح اجرایی تهیه گردد و با نظارت اداره کل راه و شهرسازی مورد موافقت قرار بگیرد.

عبوری با بیان اینکه مالکان خانه های تاریخی اقدامات خوبی را برای بازسازی و نوسازی آغاز کردند که برای حمایت از آن ها 400 میلیون ریال تسهیلات 9 درصد، 400میلیون ریال تسهیلات 18 درصد و 400میلیون ریال هم تسهیلات 4 درصد به عنوان ودیعه مسکن پرداخت می گردد، اضافه نمود: در زمینه معرفی افراد برای تسهیلات محدودیت وجود ندارد و هر مقدار متقاضیان درخواست داشته باشند و بتوانند جذب نمایند اعتبار تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهسازی بازار تاریخی زواره مورد موافقت نهاده شد و شهرداری این شهر با همکاری میراث فرهنگی طرح مورد نظر را تهیه و پس از تصویب در وزارت راه و شهرسازی اعتبار مورد احتیاج در نظر گرفته خواهد شد، گفت: اختصاص 350 تن قیر برای معابر بافت فرسوده زواره مورد موافقت نهاده شد.

عبوری با بیان اینکه 50 درصد سهم دولت در زمینه تخفیف صدور پروانه در بافت های فرسوده به شهرداری ها پرداخت خواهد شد، اضافه نمود: برای بهسازی و بازسازی خانه های تاریخی که در مالکیت خود مجموعه شهرداری ها و فضای عمومی است اگر به عنوان یک مجموعه فرهنگی استفاده گردد یاری عظیمی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اردستان مجموعه راستا قنات دوطبقه و مسجد جامع این شهر به عنوان دو مجموعه مورد بازسازی قرار خواهند گرفت، اضافه نمود: کاروانسرای کنار مسجد جامع اردستان احیا و به عنوان یک مرکز صنایع دستی از این مجموعه و فضای تاریخی آن استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت برای بهسازی و نوسازی خانه های تاریخی یک میلیارد و 200میلیون ریال تسهیلات پرداخت می نماید، اظهار داشت: در کل کشور 148 هزار هکتار بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های غیررسمی وجود دارد که پنج میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در این بافت ها وجود دارد و جمعیت حدود 20 میلیون نفر در این مناطق زندگی می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1360

به "پرداخت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی خانه های تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی خانه های تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید