نیویورک تایمز: ترامپ رو به افول است و سنا را نیز تضعیف خواهد کرد

به گزارش مجله رویای کره ای، با وجود اینکه انتخابات آمریکا 6 ماه دیگر برگزار خواهد شد اما نشست های خبری ترامپ نشان می دهد که جمهوری خواهان نگران انتخابات 2020 هستند.

نیویورک تایمز: ترامپ رو به افول است و سنا را نیز تضعیف خواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، روزنامه نیویورک تایمز در یادداشتی که روز گذشته منتشر کرد نوشت، بسیاری از جمهوری خواهان بر این عقیده اند که نشست های خبری دونالد ترامپ، آسیبی جدی بر موقعیت سیاسی وی وارد کرده اند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز در هفته های اخیر جمهوری خواهان در آمریکا، با چالش ها و مشکلاتی روبرو بوده اند. مدیریت عجیب ترامپ برای مقابله با ویروس کرونا، اقتصاد رو به افول و نظرسنجی های عمومی و خصوصی، جمهوری خواهان را نگران کرده است. اکنون نیز با توجه به اینکه بیش از 26 میلیون آمریکایی برای بهره بردن از مزایای بیکاری ثبت نام کرده اند، دونالد ترامپ ظاهراً موقعیت متزلزلی را دارد. نظرسنجی ها نشان می دهند که وی در ایالت های میشیگان و پنسیلوانیا به شدت عقب افتاده است و در ایالت فلوریدا نیز با اختلاف کمی بازنده است.

نیویورک تایمز در ادامه این یادداشت نوشت، قطعاً فزونی ای که ترامپ در حال حاضر به عنوان رئیس جمهور آمریکا دارد این است می تواند با توجه به جایگاهش قلدری کند، اما این جایگاه برای تخریب خود او مؤثر بوده است. بسیاری از جمهوری خواهان بر این عقیده اند که نشست های خبری دونالد ترامپ، آسیبی جدی به موقعیت سیاسی وی وارد کرده اند.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه هم اکنون تصویری که از حزب طرفدار ترامپ وجود دارد، یک تصویر خشن است، نوشت، مشاوران و طرفداران ترامپ اتفاقاتی که در اطراف وی افتاده را عامل اقداماتی می دانند که وی در تباهی خود در چند وقت گذشته به کار برده است؛ اتفاقاتی مانند بررسی دو ساله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا؛ اما اکنون چنین توجیهی وجود ندارد و صحبت های ترامپ در پشت تریبون را نمی توان بر گردن این گونه دخالت ها انداخت. بسیاری از جمهوری خواهان امید وارند که ترامپ با بازسازی اقتصاد آمریکا بتواند خود را به گونه ای نشان دهد.

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به نظرسنجی های جدید که نشان می دهند اکنون جو بایدن نامزد برتر است، نوشت، با توجه به اینکه اخیراً نظرسنجی هایی موجب شده نگرانی جمهوری خواهان بیشتر شود، این نظرسنجی ها نشان می دهند که سناتور های جمهوری خواه در ایالت ها آریزونا، کلرادو، کارولینای شاقتصادی و مین، نیز رو به افول هستند؛ زیرا سرنوشت آنان به عملکرد ترامپ گره خورده است. اگر این سناتور ها ببازند، جمهوری خواهان تنها یک کرسی در ایالت آلاباما خواهند داشت، بنابراین دموکرات ها کنترل مجلس سنا را به دست خواهند گرفت و بایدن می تواند پیروز انتخابات باشد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه این یادداشت نوشت، اگر جمهوری خواهان از عملکرد خود مطمئن هستند، اما یک عامل دیگر برای آنها هشدار محسوب می شود و آن جذب سرمایه ای است که که دموکرات ها از آن بهره کافی را برده اند. بیشتر دموکرات هایی که در مجلس کنندگان صاحب کرسی هستند، نسبت به رقیبان جمهوری خواه خود فزونی اقتصادی دارند. برای مثال در ایالت مین سناتور سوزان کالینز 2.4 میلیون دلار سرمایه جذب کرده در حالی که رقیب وی سارا گیدئون، سخنگوی مجلس کنندگان، بیش از 7 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه نگرانی اصلی رأ ی دهندگان آمریکایی ویروس کرونا است، نوشت، نظرسنجی هایی که در کمپین انتخاباتی خود ترامپ نیز برگزار می شود، نشان می دهد که حمایت از وی کاهش یافته است. اما مسائلی که هم اکنون وجود دارند و می توانند نتیجه انتخابات 2020 را تغییر دهند، اینها هستند که آیا مردم آمریکا موج دوم ویروس کرونا در پاییز امسال خواهند دید، شرایط اقتصادی چه خواهد شد و عملکرد بایدن بعد از اینکه روی کار بیاید چگونه خواهد بود.

هفته گذشته ترامپ تلاش های کمپین خود در حمله به رویکرد بایدن در قبال چین را زیر سؤال برد، مهاجرت به آمریکا را متوقف ساخت و بیان نمود که فرمانداران نباید در بازگشایی اقتصاد ایالت هایشان زود اقدام کنند. تمام این موارد البته قبل از صحبت نامربوط وی درباره استفاده از مواد ضدعفونی کننده بود.

روزنامه نیویورک تایمز در خاتمه این یادداشت با اشاره به بی قراری ترامپ نوشت، مقامات دولت وی گفته اند که آنها به دنبال راهی هستند تا وی سفر های خود را برای رقابت های انتخاباتی ادامه دهد. برخی از جمهوری خواهان بر این باورند که حزب آنان باید تبلیغات را آغاز و علیه جو بایدن مبارزه کنند. به گفته مشاور انتخاباتی ترامپ اگر ترامپ مسئله باشد، او احتمالاً بازنده خواهد بود اما اگر با بایدن مبارزه کند و اقتصاد آمریکا نیز بهتر شود، وی شانس پیروزی دارد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1013

به "نیویورک تایمز: ترامپ رو به افول است و سنا را نیز تضعیف خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: ترامپ رو به افول است و سنا را نیز تضعیف خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید