پوتین و ماکرون تلفنی گفت وگو کردند

به گزارش مجله رویای کره ای، رؤسای جمهور روسیه و فرانسه شامگاه سه شنبه تلفنی با یکدیگر درباره موضوعات مختلف از جمله سوریه، لیبی و اوکراین گفت وگو کردند.

پوتین و ماکرون تلفنی گفت وگو کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاخ کرملین روسیه روز سه شنبه از تماس تلفنی میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اطلاع داد.

به نوشته پایگاه خبری اسپوتنیک، بر اساس بیانیه کاخ کرملین، رؤسای جمهور روسیه و فرانسه در این تماس تلفنی بر اهمیت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم تأکید کردند.

اوضاع سوریه یکی دیگر از موضوعاتی بود که در تماس تلفنی پوتین و ماکرون مورد بحث و آنالیز نهاده شد و رئیس جمهور روسیه درباره اجرای توافقی که میان مسکو و آنکارا امضا شده، صحبت کرد.

رؤسای جمهور دو کشور به آنالیز اوضاع در لیبی نیز پرداخته و بر ضرورت حل بحران این کشور از راه های سیاسی تاکید کردند.

نشست نورماندی نیز یکی دیگر از محورهای گفت وگو میان پوتین و ماکرون بوده و رؤسای جمهور دو کشور درباره انتقال گاز روسیه به اتحادیه اروپا به وسیله اوکراین صحبت کردند.

نشست چهارجانبه موسوم به نورماندی هفته پیش با حضور آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، پوتین و ماکرون در پاریس برگزار گردید.

این ملاقات با هدف خاتمه دادن به اختلافات و تنش ها میان اوکراین و روسیه برگزار گردید.

درگیری بین اوکراین و نیروهای تحت حمایت روسیه در منطقه دونباس منجر به کشته شدن بیش از 13 هزار نفر از سال 2014 میلادی به این سو شده است. با وجود اعلام آتش بس در سال 2015، همچنان درگیری های کوچکی در این منطقه رخ می دهد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 662

به "پوتین و ماکرون تلفنی گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و ماکرون تلفنی گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید