پیش بینی زمان پرداخت وام ودیعه مستاجران

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران، مهلت ثبت نام طرح وام ودیعه مستاجران به خاتمه رسیده و آمارها می گویند، دومیلیون و 200هزار تقاضا برای دریافت این وام ثبت شده است.

پیش بینی زمان پرداخت وام ودیعه مستاجران

پیش از این در طرح مسکن ملی حذف 50درصد متقاضیان پس از پالایش و آنالیز مدارک سابقه داشته است و این بار هم با توجه به اینکه بخشی از شرایط نامعین بود، امکان دارد بخش قابل توجهی از متقاضیان کنار گذاشته شوند . در نهایت گفته شده حدود یک میلیون نفر می توانند وام بگیرند که این عدد نشان می دهد، شانس زیادی برای دریافت وام ودیعه مسکن وجود داد.

پیش از این مسئولان وزارت راه اعلام نموده بودند، به حدود یک میلیون نفر وام مسکن که نام دیگر آن تسهیلات مرابحه کالا و خدمات است، پرداخت خواهد شد چون منابع اقتصادی تخصیص پیدا نموده برای این طرح حدود 20هزار میلیارد تومان است.

مستاجران مشمول این وام قرار است در تهران 50میلیون تومان، درکلان شهرها 30میلیون تومان و در شهرهای کوچک 15میلیون تومان دریافت نمایند که چون سود این وام 13 درصد است، دریافت نمایندگان وام در تهران ماهانه 540هزار تومان، در کلان شهرها 320هزار تومان و در سایر شهرها 160هزار تومان اقساط پرداخت خواهند کرد.

تازه ترین خبر پیش بینی زمان پرداخت وام است. معاون وزیر راه و شهرسازی دیروز از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تا 20 مرداد اطلاع داد و اضافه نمود، شرایط پرداخت این تسهیلات توسط شورای فقهی بانک مرکزی در همین بازه زمانی اعلام می گردد.

به گفته محمود محمودزاده، برای اینکه بفهمیم چه تعداد پرداختی خواهیم داشت، باید اول معین گردد متقاضیان کدام شهرها ثبت نام بیشتری داشته اند چرا که به ازای هر تسهیلات 50 میلیون تومانی سه تسهیلات 15 میلیون تومانی پرداخت می گردد. پس باید آنالیز و پالایش بیشتر گردد و معین باشد چه تعداد از متقاضیان در کدام یک از شهرها این تسهیلات را دریافت می نمایند.

محمودزاده می گوید پالایش متقاضیان وام ودیعه از 11 مرداد شروع شده و تا قبل از 20 مرداد به خاتمه می رسد. سپس واجدین شرایط به سیستم بانکی برای دریافت وام ودیعه مسکن معرفی می شوند.

این مقام مسئول می گوید پیشنهاد بانک مرکزی و مصوبه شورای فقهی بر این است که تسهیلات واگذار گردد اما در نهایت بعد از یک سال، اصل تسهیلات به بانک بازگردانده گردد.

در حال حاضر منتظر هستیم جزئیات بسته حمایتی از سوی بانک مرکزی به وزارتخانه اعلام گردد اما حدس می زنیم اصل موضوع که در اختیار قرار دادن تسهیلات به مستاجران است، به قوت خود باقی بماند. به گفته او مجری آنالیز صلاحیت و معرفی مستاجران وزارت راه و شهرسازی است اما نوع تسهیلات و شیوه پرداخت و نحوه بازگرداندن آن، موضوعی است که بانک مرکزی در مورد آن تصمیم گیری خواهد نمود. متقاضیان باید منتظر نظر بانک مرکزی باشند تا با اطلاع رسانی که از سوی وزارت راه و شهرسازی متعاقبا اعلام می گردد، نسبت به دریافت این نوع از تسهیلات اقدام نمایند.

منبع: روزنامه هفت صبح

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1172

به "پیش بینی زمان پرداخت وام ودیعه مستاجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی زمان پرداخت وام ودیعه مستاجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید