چراغ سبز کاری به بازنشسته ها!

به گزارش مجله رویای کره ای، بازنشسته ها در حالی که نمی توانند به عنوان روسای فدراسیون های ورزشی فعالیت کنند اما این امکان برای آن ها فراهم شده است تا به عنوان رییس هیات های ورزشی استانی و شهرستانی انتخاب شوند هرچند به تازگی از سوی وزارت ورزش و جوانان سنگ بزرگی پیش پای آن ها گذاشته شده است.

چراغ سبز کاری به بازنشسته ها!

به گزارش خبرنگاران، آیین نامه نحوه فعالیت هیات های ورزشی استانی و شهرستانی از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با استناد به اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران مصوب 14 مهر سال 98 و 15 اردیبهشت سال 1400 هیات وزیران تهیه و تصویب شد.

این آیین نامه به استناد ماده (34) اساسنامه فدراسیون های ورزشی جمهوری اسلامی ایران در (28) ماده و (39) تبصره در تاریخ 28 مهر 1400 به تایید وزیر ورزش و جوانان رسید و با تصویب و ابلاغ آن، آیین نامه و دستورالعمل های قبلی ملغی می شود.

آیین نامه نحوه فعالیت هیات های ورزشی استانی و شهرستانی در حالی از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون های ورزشی ابلاغ شد و به منظور اجرا باید به تصویب مجمع های عمومی فدراسیون های مربوطه می رسید و پس از آن لازم الاجرا بود.

اما روسای 28 فدراسیون ورزشی در نامه ای به وزیر ورزش و جوانان نسبت به کاهش اختیارات روسای فدراسیون های ورزشی در مجمع هیات های ورزشی استانی و شهرستانی اعتراض خود را خاطرنشان کردند که در نهایت این مسئله مورد توجه وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و با اصلاح آن، آیین نامه نو نحوه فعالیت هیات های ورزشی استانی و شهرستانی به فدراسیون های ورزشی ابلاغ شد.

وزارت ورزش و جوانان در متن آیین نامه نو خاطرنشان کرد: این آیین نامه و اصلاحات آن به استناد ماده (34) اساسنامه فدراسیون های ورزشی جمهوری اسلامی ایران در (28) ماده و (40) تبصره در تاریخ 10 آذر 1400 به تایید وزیر ورزش و جوانان رسید و با تصویب و ابلاغ این آیین نامه، آیین نامه و دستورالعمل های قبلی، ملغی می شود.

نکته بسیار مهم در رابطه با آیین نامه نو نحوه فعالیت هیات های ورزشی استانی و شهرستانی به فدراسیون های ورزشی، به کار گیری دو شغله ها و به ویژه افراد بازنشسته است.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس ماده 34 اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، هیئت های ورزشی استان های کشور، موسسه غیردولتی و با مدت فعالیت نامحدود به عنوان بالاترین مرجع ذی صلاح عهده دار اداره رشته/رشته های ورزشی در استان هستند و از سوی فدراسیون به رسمیت شناخته شده یا می شوند تا با رعایت قوانین و مقررات مروبط فعالیت کنند.

در این ماده از عبارت موسسه غیردولتی استفاده شده و حرفی از واژه عمومی به میان نیامده است که بر اساس آن هیات های استانی می توانند از ذیل قانون ممنوعیت به کارگیری دو شغله ها خارج شوند و علاوه بر این از افراد بازنشسته نیز استفاده کنند.

نکته قابل تامل و چالش آفرین اینکه چگونه در اساسنامه مربوطه، فدراسیون های ورزشی به عنوان نهاد عمومی غیردولتی مدنظر قرار گرفته اند اما هیات های ورزشی استان های کشور ماهیت متفاوتی داشته، تحت عنوان موسسه غیردولتی تعریف شوند؟

با این وجود اما به تازگی یک سنگ بزرگ پیش پای بازنشستگان گذاشته شده و بر اساس ابلاغیه نو وزارت ورزش و جوانان، به کارگیری بازنشستگان و افراد بازخرید شده به عنوان رییس و اعضای هیات رییسه هیات های استانی و شهرستانی ممنوع است مگر این که در زمان ثبت نام از نامزد بازنشسته و قبل از انتخاب در مجمع به عنوان رییس هیات، تعهدنامه محضری گرفته شود که هیات به هیچ نحوی از بودجه عمومی کل کشور یا دریافت کمک های دولتی یا منابع عمومی، استفاده نمی کند.

در هر صورت اما بازنشستگان و افراد بازخرید شده می توانند به عنوان رییس و اعضای هیات رییسه هیات های استانی و شهرستانی در صورت ارائه تعهد فعالیت کنند که اتفاق نوی در ورزش ایران است و باید منتظر ماند و دید آیا طی سالیان آینده در صورت تصدی این افراد به عنوان رییس و قطع شدن کمک های مالی دولت، چه نتیجه ای حاصل خواهد شد و اساسا تصمیم اتخاذ شده به صلاح ورزش ایران خواهد بود یا اثرات منفی در پی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1983

به "چراغ سبز کاری به بازنشسته ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز کاری به بازنشسته ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید