کاشت 150 اصله درخت در باغ شاهزاده ماهان

به گزارش مجله رویای کره ای، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از کاشت 150 اصله درخت در باغ شاهزاده ماهان به مناسبت روز درختکاری اطلاع داد.

کاشت 150 اصله درخت در باغ شاهزاده ماهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه از ابتدای سالجاری این اداره کل مجبور به قطع تعدادی از درختان باغ شاهزاده ماهان به دلیل افت زدگی شده است، اضافه نمود: به مناسبت روز درختکاری100 اصله درخت میوه از قبیل گیلاس، گلابی و زرد آلو و 50 اصله درخت غیر مثمر مانند سپیدار و صنوبر در باغ شاهزاده ماهان کاشته شد.

او با اشاره به اینکه طرح کاشت وپوشش گیاهی بخش مهمی از موجودیت باغهای تاریخی است، اظهار کرد: حفظ و نگهداری باغ شاهزاده ماهان به عنوان یکی از مهمترین آثار به جامانده از دوره قاجار بسیار حائز اهمیت است و در اولویت کاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان واقع شده است.

فرخی در ادامه از پاکسازی اطراف باغ شاهزاده ماهان توسط دوستداران میراث فرهنگی و تعدادی از ورزشکاران کرمانی در تاریخ 17 اسفندماه سالجاری اطلاع داد و اضافه نمود: هرساله قبل از فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز این آیین توسط تشکلهای مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی انجام می گیرد.

او اظهار کرد: هم اکنون فعالیت هایی همچون ساماندهی فضای سبز و محوطه بیرونی باغ شاهزاده ماهان و پاکسازی فضای داخلی آن در حال اجرا است.

فرخی با بیان اینکه این باغ به عنوان سیزدهمین اثر ایرانی در سال 1390 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، اعلام کرد: هرساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از این باغ دیدن می نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 292

به "کاشت 150 اصله درخت در باغ شاهزاده ماهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت 150 اصله درخت در باغ شاهزاده ماهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید