کتاب اطلس ترمیم زخم با رویکرد بازسازی بافت منتشر شد

به گزارش مجله رویای کره ای، تهران- خبرنگاران- کتاب اطلس ترمیم زخم با رویکرد بازسازی بافت نوشته دکتر سهیلا کردستانی توسط انتشارات Elsevier یکی از بزرگ ترین ناشران مطبوعات پزشکی وعلمی دنیا، به چاپ رسید.

کتاب اطلس ترمیم زخم با رویکرد بازسازی بافت منتشر شد

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی خبرنگاران از ستاد نانو، این اطلس با ارائه تئوری ترمیم بافت و ارائه آخرین روش های علمی ترمیم بافت به عنوان یک مرجع برای پزشکان، پرستاران و فعالان حوزه زخم، در مقیاس ملی و بین المللی مورد استفاده خواهد بود.

در بخشی از این کتاب به محصولات سیلوسپت شرکت دانش بنیان کیتوتک پرداخته شده است. سیلوسپت ضدعفونی کننده نانویی بوده که به جای الکل برای ضدعفونی کردن زخم استفاده می گردد، این محصول نانویی قادر است طیف وسیعی از میکروارگانیسم های بیماری زا را حداکثر درعرض 5 دقیقه از میان ببرد و از عفونی شدن محل زخم جلوگیری کند.

این محصول حاوی نانوذرات نقره در ابعاد حدود 20 نانومتر بوده و بدون تحریک پذیری و سمیت، می تواند اثربخشی بالایی روی پوست ایجاد کند. این محصول علاوه بر اثرات درمانی برای بیمار، به هنگام استفاده مسئله ای برای پرستاران و پزشکان نیز ایجاد نمی کند؛ چرا که رنگ و بوی بدی ندارند.

در این اطلس انواع مختلف زخم در بیمارانی از نژادها و قومیت های گوناگون در ایران گردآوری شده است. محتوای این کتاب در حوزه مهندسی بافت و پزشکی بالینی است و در دو بخش تئوری ترمیم زخم با معرفی به روزترین روش های درمانی نظیر استفاده از فناوری نانو و بخش علمی حاوی گزارش ترمیم زخم در 161 بیمار ارائه شده است.

بخش دوم این اطلس با ارائه دستورالعمل های درمانی انواع مختلف زخم راهنمای جامعی برای پزشکان، پرستاران و تمامی فعالان حوزه زخم به شمار می رود.

از جمله بخش های مختلف این کتاب می توان به بیان اصول ترمیم زخم و بافت، ارائه یک راهنمای تصویری جامع برای درمان بیماران مختلف، ارائه دستورالعمل های درمانی به روز با رویکرد بازسازی بافت اشاره نمود.

در این اطلس که به زبان انگلیسی منتشر شده، مطالعات بالینی صورت گرفته طی یک دوره پانزده ساله روی 161 بیمار در بیش از 30 بیمارستان علوم پزشکی کشور در 264 صفحه تمام رنگی ارائه شده است.

انتشارات Elsevier از 139 سال پیش تاکنون، یکی از بزرگ ترین ناشران مطبوعات پزشکی وعلمی دنیا بوده و اطلس ترمیم زخم: از دیدگاه بازسازی بافت را نیز با شماره شابک 0323679684/ 9780323679688 در سیزده فصل منتشر نموده است.

علمی ** 9340**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 196

به "کتاب اطلس ترمیم زخم با رویکرد بازسازی بافت منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب اطلس ترمیم زخم با رویکرد بازسازی بافت منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید