کلنگ آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح گردشگری جنوب کشور به زمین زده شد

به گزارش مجله رویای کره ای، ایرنا/ براساس گزارشات بدست آمده، کلنگ آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح گردشگری جنوب کشور به زمین زده شد.

کلنگ آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح گردشگری جنوب کشور به زمین زده شد

علی اصغر شالبافیان در آیین شروع عملیات اجرایی طرح جهانگردی پل معلق یاسوج گفت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولت اجرا می گردد.

معاون جهانگردی وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بسیار بالایی برای جذب جهانگرد دارد و دولت از هر گونه سرمایه گذاری در راستای توسعه زیرساختهای جهانگردی این استان به صورت ویژه حمایت می نماید.

شالبافیان اضافه کرد: حجم سرمایه گذاری در این پروژه 9 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده و با ایجاد این پروژه رونق مالی خوبی در صنعت جهانگردی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می گردد.

معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی گفت: با اجرای این طرح جهانگردی برای 250 نفر شغل ایجاد می گردد. در این مجموعه جهانگردی قرار است تله کابین، پل معلق، تله سیژ، کافی شاپ و سوئیتهای اقامتی اجرا گردد.

مشاور طرح تله کابین تنگ مهریان هم گفت: این تله کابین به طول 5.5 کیلومتر احداث می گردد، سرمایه فاز اول آن 200 میلیارد تومان است که به وسیله بخش خصوصی تامین شده و در فازهای بعدی تا 700 میلیارد تومان قابل افزایش استف تله کابین در تنگ مهریان در فاز اول به طول هزار متر به مرحله اجرا خواهد رفت و پل معلق در فاز دوم با اعتبار 650 میلیارد تومان اجرا می گردد.

ورزشهای آبی، سورتمه، فضاهای رفاهی در این پروژه در نظر گرفته شده است. اگر در واگذاری املاک منابع طبیعی تسهیل صورت بگیرد، روند اجرایی پروژه سرعت خوبی می گیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2289

به "کلنگ آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح گردشگری جنوب کشور به زمین زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح گردشگری جنوب کشور به زمین زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید