گفت وگوی وزرای خارجه هند و روسیه درخصوص ایران و اوضاع غرب آسیا

به گزارش مجله رویای کره ای، دیپلمات های ارشد هند و روسیه در ملاقات با یکدیگر علاوه بر پرداختن به موضوعات دوجانبه، درباره تحولات منطقه و دنیا به ویژه ایران و شرایط خلیج فارس و غرب آسیا گفتگو کردند.

گفت وگوی وزرای خارجه هند و روسیه درخصوص ایران و اوضاع غرب آسیا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزرای خارجه روسیه و هند سه شنبه در دهلی نو، پایتخت هند در خصوص طیف گسترده ای از موضوعات از جمله امور منطقه و دنیا به گفت و گو پرداختند.

به نوشته خبرگزاری چینی شینهوا سابرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند و سرگئی لاروف همتای روس وی سه شنبه گفت گوهایی را در دهلی نو برگزار نموده و درباره روابط دو جانبه و موضوعات دنیای رایزنی کردند.

وزیر خارجه هند پس از سرانجام این گفت وگوها با همتای روسی خود در جمع خبرنگاران گفت: ما در خصوص مشارکت طولانی مدت در بخش های هسته ای، فضایی و دفاعی صحبت کردیم. همکاری مالی خود را مثبت ارزیابی کردیم.

وزیر خارجه هند همچنین با لاوروف در زمینه چشم انداز همکاری مالی پس از سرانجام کرونا گفت وگو کرد. این دیپلمات ارشد هند اضافه نمود که در ملاقات با لاوروف، در خصوص اوضاع در غرب آسیا، خلیج فارس و ایران گفتگو شد. وی گفت صلح و ثبات در چنین منطقه حساس و حیاتی به نفع دنیا است.

وزیر خارجه روسیه نیز در نشست خبری گفت که کشورش روابط سنتی خوبی با هند دارد و مسکو به دنبال ایجاد ائتلاف نظامی با چین نیست.

لاوروف گفت: روسیه و چین به دنبال ایجاد ائتلاف نظامی نیستند. ما این موضوع را در روابط دوجانبه مان حل نموده ایم و در بالاترین سطح در نشست روسیه و چین اعلام نموده ایم که روابط مان در بالاترین سطح تاریخ خود واقع شده است اما این روابط شامل ایجاد ائتلاف نظامی نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1579

به "گفت وگوی وزرای خارجه هند و روسیه درخصوص ایران و اوضاع غرب آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی وزرای خارجه هند و روسیه درخصوص ایران و اوضاع غرب آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید