12 میلیارد ریال برای روستاهای فاقد دهیاری در زنجان اختصاص یافت

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران، رضا عسگری شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری دومین جشنواره روستا، اضافه نمود: شهرستان زنجان بزرگ ترین شهرستان استان است که بیش از نیمی از جمعیت در این شهرستان قرار دارند.

12 میلیارد ریال برای روستاهای فاقد دهیاری در زنجان اختصاص یافت

وی به فعالیت حدود 7 هزار نفر به عنوان جمعیت عشایری در منطقه قره پشتلوی در شهرستان زنجان اشاره نمود و گفت: روستاهای برخوردار دارای ظرفیت های مهمی ازجمله دام پروری و کشاورزی هستند.

فرماندار زنجان به گازرسانی به 64 روستا طی دو سال اخیر اشاره نمود و گفت: از این تعداد گازرسانی به 20 روستا در حال انجام است.

وی ادامه داد: شهرستان زنجان دارای 257 روستا است و از این تعداد به 120 روستا گازرسانی گردیده که 76 درصد خانوارها را شامل می گردد.

فرماندار زنجان اضافه نمود: همچنین برای تأمین آب آشامیدنی 171 روستا اقدامات لازم انجام گردیده است.

عسگری از صدور مجوز برای املاک روستایی اطلاع داد و گفت: در این زمینه از میانگین کشوری کمتر هستیم که جای کار زیاد است.

وی به برگزاری جشنواره روستا در زنجان اشاره نمود و گفت: جنبه های فرهنگی و اقتصادی جشنواره روستا قابل توجه است چراکه پتانسیل ها را معرفی می نماید و با توجه به افزایش آسیب های اجتماعی برگزاری این جشنواره به فضای پرشور و معرفی آداب ورسوم مناطق مختلف منجر می گردد.

فرماندار زنجان بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی روستاها تأکید کرد و گفت: باید شرایطی فراهم گردد تا فراوریات در بخش های مختلف برند سازی گردیده و زنجیره های فراوری تعریف گردد.

عسگری تأکید کرد: 12 میلیارد ریال اعتبار توسط دولت برای روستاهای فاقد دهیاری اختصاص یافته است و از ابتدای سال تاکنون 21 میلیارد ریال به دهیاری ها تخصیص داده گردیده تا کارهای عمرانی را انجام دهند که در مقایسه با اعتبار سال گذشته چهار برابر گردیده است.

وی با بیان اینکه درزمینهٔ بهسازی مسکن روستایی مشکل زیاد داریم و وضعیت خوب نیست اضافه نمود: در زمینه آسفالت معابر و بهداشت کارهای خوبی انجام گردیده ولی لازم است درزمینهٔ ساخت وساز تحولاتی ایجاد گردد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه به دلیل کمبود آب در برخی مناطق مردم مهاجرت نموده و در برخی مناطق با مهاجرت معکوس روبرو هستیم، گفت: در برخی از بخش ها شاهد کاهش جمعیت هستیم و کوشش می گردد تا فرصت ها و ظرفیت های بالقوه شهرستان به بالفعل تبدیل گردد.

عسگری توضیح داد: در حوزه اشتغال روستاها فرصت های خوبی ایجادگردیده و درمجموع رویکرد دستگاه های اجرایی و سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده از این ظرفیت ها است.

وی گفت: اقدامات دولت در چند سال اخیر قابل قیاس با گذشته نیست و در حوزه درمان با اجرای طرح تحول سلامت روستاییان با پرداخت با کمتر از 6 درصد هزینه درمانی از خدمات استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 27

به "12 میلیارد ریال برای روستاهای فاقد دهیاری در زنجان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 میلیارد ریال برای روستاهای فاقد دهیاری در زنجان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید