ارتقاء پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد به پایگاه ثابت خونگیری

به گزارش مجله رویای کره ای، همزمان با هفته دولت آئین افتتاح پایگاه انتقال خون ثابت شهرستان لامرد، به وسیله مادر شهید محمد قائدی انجام شد.

ارتقاء پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد به پایگاه ثابت خونگیری

عباس صداقت سخنگوی سازمان انتقال خون در آئین ارتقاء پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد به پایگاه ثابت خونگیری، گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز، شاهد افزایش 9 درصدی اهداء خون در کشور و افزایش 13 درصدی اهداء خون در استان فارس هستیم.

صداقت با اشاره به اهمیت اهدای خون در ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و نجات جان بیماران، گفت: بسیاری از مردم، نسبت به فرایند فرآوری خون اطلاع دقیق و کاملی ندارند.

او ادامه داد: از زمان حضور اهداء کننده خون به یک پایگاه و مرکز تا زمان تزریق خون و فرآورده های خونی به بیمار، قریب به 1600 فرایند با حساسیت، ظرافت و دقت، انجام می گردد.

صداقت با اشاره به ضرورت ارتقاء پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد، گفت: استان فارس به عنوان قطب و مرکز پیوند کبد، چشم و ... ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در کشور محسوب شده و به همین علت مقدار مصرف خون و فرآورده های خونی در آن بالاتر از بسیاری از نقاط کشور است.

نماینده مردم شهرستان های لامرد ومهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تا به امروز زمان پذیرش اهداء کنندگان در پایگاه انتقال خون لامرد، 2 روز در هفته بود که نگرانی هایی در پی داشت.

سید موسی موسوی با بیان اینکه از این پس، اهداء خون در پایگاه شهرستان لامرد به شکل روزانه انجام می گردد، این مهم را یک هدیه خوب از سمت دولت به مردم ارزیابی کرد.

موسوی گفت: اکنون قریب 30 هزار میلیارد ریال پروژه در شهرستان لامرد مراحل ساخت را طی می نماید، با این حال پایگاه ثابت خونگیری به علت ارتباط مستقیم با سلامت مردم یکی از مهمترین پروژه ها است.

او ضمن قدردانی از خانم منوچهری خیر نیک اندیش برای بنای پایگاه انتقال خون لامرد، گفت: در این منطقه به هر حوزه ای که نگاه کنیم ردپای خیرین دیده می گردد، درخصوص اهدا خون هم همینطور است.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2146

به "ارتقاء پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد به پایگاه ثابت خونگیری" امتیاز دهید

1 کاربر به "ارتقاء پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد به پایگاه ثابت خونگیری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقاء پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد به پایگاه ثابت خونگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید