استاندار خراسان شمالی ثبت جهانی جنگل های هیرکانی را تبریک گفت

به گزارش مجله رویای کره ای، استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی، ثبت جنگل های هیرکانی را به عنوان دومین اثر طبیعی و بیست و چهارمین اثر جهانی کشورمان در فهرست میراث جهانی یونسکو را به تمام هموطنان و مردم استان تبریک گفت.

استاندار خراسان شمالی ثبت جهانی جنگل های هیرکانی را تبریک گفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، متن کامل پیغام محمدعلی شجاعی به توضیح ذیل است:

ثبت جنگل های هیرکانی به نام ایران در فهرست جهانی یونسکو در جریان چهل و سومین اجلاس کمیته ثبت جهانی به میزبانی باکو را به تمامی هموطنان، فعالان میراث فرهنگی و مردم خراسان شمالی، سرزمین گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها تبریک عرض می نمایم.

ثبت جهانی جنگل های هیرکانی که بازمانده دوران سوم زمین شناسی و عصر یخبندان و غنی از نظر گونه های بومی و باستانی، پوشش گیاهی و تنوع زیستی با نادرترین گونه های جنگلی است، می تواند نام خراسان شمالی را که از این موهبت الهی برخوردار است، در تبدیل شدن به مقصد گردشگری که در جهت مشهدالرضا به سمت شمال ایران واقع شده است را پُرآوازه تر کند.

امید است این مهم، سبب توجه بیش از پیش مردم و حفاظت از جنگل های هیرکانی گردد و با برنامه ریزی بیشتر نسبت به حفاظت مطلوب از این میراث جهانی، زمینه های بهره مندی مردم از گنجینه های طبیعی را فراهم آوریم.

این رویداد افتخارآمیز، بدون شک موفقیت بزرگی برای جمهوری اسلامی و استان هایی است که این جنگل های ارزشمند در آن گسترده شده؛ در این راه از دکتر مونسان رئیس فرهیخته سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، سازمان های مردم نهاد، جوامع محلی و تمامی دلسوزانی که در جهت به ثمر رسیدن این افتخار ملی مشارکت داشته اند، صمیمانه قدردانی می نمایم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 268

به "استاندار خراسان شمالی ثبت جهانی جنگل های هیرکانی را تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار خراسان شمالی ثبت جهانی جنگل های هیرکانی را تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید