اف.بی.آی اسناد مربوط به ارتباط آسانژ با معاون سابق کمپین ترامپ را افشا کرد

به گزارش مجله رویای کره ای، در فوریه 2020، راجر استون پس از گناهکار شناخته شدن به هفت مورد اتهامی شامل ایجاد اختلال در فرایند دادرسی و فشار وارد کردن به شاهدان مرتبط با دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا به بیش از سه سال حبس محکوم شد.

اف.بی.آی اسناد مربوط به ارتباط آسانژ با معاون سابق کمپین ترامپ را افشا کرد

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس اسناد اف.بی.آی که روز سه شنبه منتشر شد، راجر استون به عنوان مشاور سابق کمپین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و متحد دیرینه وی در ارتباط مستقیم با جولیان آسانژ، موسس وبسایت ویکی لیکس بوده است.

این اسناد نشان دهنده میزان ارتباط آسانژ و استون در جریان کمپین انتخاباتی 2016 آمریکاست که در آن ویکی لیکس ایمیل های هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در این انتخابات را افشا کرد.

استون در پیغام توئیتری 2017 خود نوشت که این مساله همچنان بی پایه و اساس است و به عنوان یک خبرنگار اصلا مهم نیست که شما از کجا اطلاعاتی را که دقیق و معتبر هستند، به دست آورده اید.

استون همچنین در پیغام هایش با آسانژ به این مساله اشاره نمود: اگر دولت آمریکا به دنبال شما است من کل خانه پوشالی را سرنگون می کنم. با لغو اتهام تجاوز جنسی، فکر نمی کنم دیگر جرمی باشد که نیاز به عفو شدن داشته باشد. با بهترین آرزوها-آر.

استون به وضوح به پرونده مربوط به اتهام تجاوز جنسی علیه آسانژ اشاره نمود که در نهایت از سوی مقام های سوئدی و همزمان با پناهندگی آسانژ در سفارت اکوادور در لندن لغو شد. آسانژ در این مکان پناهنده شده و در نهایت در 2019 با یورش پلیس لندن دستگیر شد.

وی اکنون در زندان بلمارش با تدابیر امنیتی شدید به سر می برد و این در حالیست که دولت انگلیس در حال آنالیز استردادش به آمریکاست که احتمالا به اتهام جاسوسی با چندین دهه حبس روبرو می گردد.

در همین حال، ترامپ به انتقاد از رد برگزاری دادگاه جدید برای استون پرداخت و آن را یک موقعیت ننگین خواند.

اظهارات ترامپ در پی محکومیت سه سال و چهار ماه حبس برای استون مطرح شده که شامل دروغگویی به کنگره بابت ارتباطش با ویکی لیکس در جریان جلسه شهادت 2017 به کمیته دائمی تفحص مجلس نمایندگان آمریکا در امور اطلاعات و ایجاد اخلال و فشار وارد کردن بر شاهدان مرتبط با تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکاست.

این در حالیست که استون مکررا این اتهامات را رد می نماید و زندانی شدنش را حکم مرگ توصیف نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1024

به "اف.بی.آی اسناد مربوط به ارتباط آسانژ با معاون سابق کمپین ترامپ را افشا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اف.بی.آی اسناد مربوط به ارتباط آسانژ با معاون سابق کمپین ترامپ را افشا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید