الکاظمی دستورتحقیق فوری در خصوص آتش سوزی بیمارستان بغداد را صادر کرد

به گزارش مجله رویای کره ای، به دنبال حادثه آتش سوزی در بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در بغداد، نخست وزیر این کشور خواستار انجام تحقیقات عادلانه و شفاف شد و عاملان این آتش سوزی را تهدید کرد. همزمان درخواست هایی برای برکناری وزیر بهداشت مطرح شده است.

الکاظمی دستورتحقیق فوری در خصوص آتش سوزی بیمارستان بغداد را صادر کرد

به نقل از رویترز، وزارت بهداشت عراق اعلام نمود که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دستور تحقیقات فوری درخصوص جزئیات حادثه در بیمارستان الخطیب بغداد و همچنین تعدادی از مقامات بهداشتی را داده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام نمود که الکاظمی جلسه ای فوق العاده با تعدادی از وزرا، فرماندهان امنیتی و مقامات ستاد فرماندهی عملیات بغداد برگزار کرد.

وی طی این جلسه ضمن تسلیت به مردم عراق و خانواده های قربانیان این آتش سوزی، حادثه بیمارستان ابن الخطیب را نقض امنیت ملی عراق توصیف و تاکید نمود که نباید اجازه داد چنین اتفاقاتی مورد توجه واقع نشوند.

وی دستور تحقیقات فوری از مدیر بیمارستان، مدیر حراست و کلیه افراد مربوطه را صادر کرد و گفت که غفلت در چنین مسائلی فقط یک اشتباه نیست، بلکه جرم است که همه طرفهای سهل انگار باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند.

الکاظمی گفت که اقدامات امنیتی و پیشگیرانه باید برای کلیه بیمارستانهای عراق آنالیز گردد و یک تیم فنی باید از کلیه وزارتخانه های مربوطه تشکیل گردد تا اطمینان حاصل گردد که اقدامات ایمنی در تمام بیمارستان ها ، هتل ها و اماکن عمومی در طی یک هفته آنالیز گردد.

نخست وزیر عراق درخواست کرد که نتایج تحقیقات در خصوص حادثه بیمارستان ظرف 24 ساعت آماده گردد و مسئولان این رخداد جوابگو باشند.

در پی حادثه آش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب در بغداد که شنبه شب رخ داد دستکم 27 تن کشته شدند.

آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب در بغداد

از سوی دیگر، کمیسیون حقوق بشر عراق خواستار برکناری وزیر بهداشت این کشور شد.

این کمیسیون به دنبال آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب از الکاظمی خواست وزیر بهداشت را برکنار کند.

همچنین کاربران عراقی در توییتر هشتگی با مضمون برکناری وزیر بهداشت را ترند کردند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1633

به "الکاظمی دستورتحقیق فوری در خصوص آتش سوزی بیمارستان بغداد را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی دستورتحقیق فوری در خصوص آتش سوزی بیمارستان بغداد را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید