کلیه اجارات املاک تجاری بنیاد مستضعفان در اردیبهشت بخشیده شد ، بنیاد در جبران تبعات کرونا همراه دولت خواهد بود

به گزارش مجله رویای کره ای، رییس بنیاد مستضعفان اعلام کرد: با توجه به ادامه بحران کرونا و پس از آن ادامه تبعات شیوع این ویروس، کلیه اجارات املاک تجاری بنیاد مستضعفان در اردیبهشت ماه در سراسر کشور بخشیده می شود.

کلیه اجارات املاک تجاری بنیاد مستضعفان در اردیبهشت بخشیده شد ، بنیاد در جبران تبعات کرونا همراه دولت خواهد بود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران؛ نشست خبری پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی دقایقی پیش با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه شروع شد.

فتاح در این نشست خبری گفت: تمام اقدامات بنیاد مستضعفان با هماهنگی وزارت بهداشت و در تهران با هماهنگی دکتر زالی رئیس کمیته مقابله با کرونا در تهران بوده است.

وی افزود: طی جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور و وزیر رفاه و تامین اجتماعی رفته و اقدامات خود را حضورا و به رئیس جمهور نیز کتبی گزارش دادیم. همچنین روز گذشته نیز گزارشات جدیدی طی جلسه با دکتر نوبخت و مسئولین دولتی ارائه شد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد با همه مسئولین استان ها در ارتباط است و کاملا برای حل این بحران در کنار دولت هستیم و هیچ کار موازی و بدون خبر از دیگر نهاد و ارگان وجود ندارد و تمام مسائل با هماهنگی دولت صورت می گیرد و تکمیل کننده و متمم اقدامات هم هستیم.

فتاح گفت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با کسب نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی با همه ظرفیت خود وارد شده است و این ورود ما محدودیتی ندارد و با همه امکانات از نقدینگی و املاک تا همه اموال خود به میدان مقابله آمده ایم.

وی تاکید کرد: قطعا بنیاد خالی از مشکل نیست اما سعی مان را می کنیم تا پایان بحران و تا پایان کرونا و بعد از آن برای رفع تبعات آن همراه دولت و مردم باشیم و دریغ نخواهیم کرد.

فتاح گفت : به دلیل شیوع ویروس کرونا بنیاد تمامی اجارات املاک تجاری خود رادر دو ماه فروردین و اسفند بخشید و امروز که سی و یکم فروردین ماه است بررسی کردیم که با وجود ادامه بحران کرونا و پس از آن ادامه تبعات شیوع این ویروس، کلیه اجارات املاک تجاری بنیاد مستضعفان در اردیبهشت ماه نیز در سراسر کشور بخشیده می شود.

فتاح به توزیع وام قرض الحسنه به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: با همکاری بانک سینا و صندوق امداد ولایت 300 میلیارد تومان اعتبار برای اختصاص وام در نظر گرفته ایم که سقف وام 5 میلیون تومان است که البته در برخی از موارد تا 10 میلیون تومان نیز پرداخت می شود.

وی توضیح داد: پرداخت این وام 24 ماهه و بازپرداخت آن 4 درصد است که البته صندوق امداد ولایت اعلام کرده که بازپرداخت آن از طریق این بانک صفر خواهد بود.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، عملیات اجرایی این وام از هفته آینده شروع می شود. تا به امروز 160 میلیارد تومان به کمیته امداد و 46 میلیارد تومان به بهزیستی پرداخت کردیم و همچنین 5 میلیارد تومان به صورت جداگانه برای بچه ها کار اختصاص داده ایم.

فتاح گفت: 13 میلیارد تومان طی سه مرحله به صورت کارت هدیه در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته تا میان کارکنان پسماند، بهشت زهرا، دست فروشان و زنان سرپرست خانوار پرداخت شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص ارائه کارت هدیه به زندانیان گفت: بر اساس تعامل با رئیس قوه قضائیه و سازمان امور زندان ها، کارت هدیه به 38 هزار زندانی نیازمند با اعتبار 20 میلیارد تومان از هفته گذشته توزیع شده و در حال اجراست.

وی همچنین برای کولبران سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه نیز با تقاضای استاندارهای آنها 25 میلیارد تومان اختصاص داده شده است و با توجه به تقاضای استاندار سیستان، اعتباری را نیز برای افرادی که فاقد شناسنامه بودند و همچنین نیازمندان و مهاجران خارجی که پشت مرز گرفتار شده بودند، اختصاص دادیم.

فتاح گفت: برای ملوانان در استان های هرمزگان و بوشهر یک میلیون تومان کارت هدیه پرداخت شد که مسئولیت پرداخت آن برعهده استانداران است. همچنین برای ساکنان جزایر هرمز، لارک و هنگام 500 هزار تومان در نظر گرفته شد.

وی در پاسخ به واگذاری شرکت های تحت پوشش بنیاد در بورس نیز گفت: در حال حاضر 32 شرکت ما به بورس رفته و در حال عرضه این شرکت ها هستیم.

فتاح در خصوص پرداخت وام و کمک به اهالی رسانه ای که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده اند نیز گفت: شأن اهالی رسانه آنقدر بالاست که ما جسارت نمی کنیم اما اگر وزارت ارشاد با ما وارد تعامل شود، آمادگی پرداخت وام و هر گونه کمکی را داریم.

وی همچنین از تجهیز برخی از اماکن برای اقامت پرستاران و پزشکان خبر داد و گفت: ما آمادگی این کار را داریم و در ستاد کرونا نیز این موضوع را به آقای نمکی و زالی اعلام کرده ایم که هر کجا نیاز باشد می توانیم آن اماکن را تجهیز کنیم.

فتاح گفت: در حال حاضر هشت مکان را تجهیز کرده ایم و تمامی هزینه ها، نیرو، غذا و…، با ما است و حتی یک هتل بنیاد مستضعفان نیز آماده کرده ایم که در حال حاضر نیز دانشجویانی که از ایتالیا به تهران آمده اند، در این مکان حضور دارند.

وی در پاسخ به اینکه ارزش بسته حمایتی بنیاد مستضعفان در این دو ماه چقدر بوده است، افزود: به دلیل اینکه بحران هنوز تمام نشده، ارزش دقیق را هنوز برآورد نکرده ایم و در مجموع 100 هزار پُرس در اماکن غذا توزیع کرده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1001

به "کلیه اجارات املاک تجاری بنیاد مستضعفان در اردیبهشت بخشیده شد ، بنیاد در جبران تبعات کرونا همراه دولت خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیه اجارات املاک تجاری بنیاد مستضعفان در اردیبهشت بخشیده شد ، بنیاد در جبران تبعات کرونا همراه دولت خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید