بانک های ایرانی باید بتوانند با بانک های دنیا تعامل کنند

به گزارش مجله رویای کره ای، حسن روحانی، رئیس جمهوری در شصتمین اجلاس مجمع سالیانه بانک مرکزی گفت: باید بانک مرکزی و دیگر بانک های ما با دست باز با دنیا تعامل کنند و ما حداقل اگر برای همکاری با کشورهای دوست اهمیت قایل باشیم، باید کاری کنیم که بانک های مرکزی و دیگر بانک های این کشورها بتوانند بدون نگرانی از ایجاد حاشیه و مشکل با بانک های ایران تعامل داشته باشند.

بانک های ایرانی باید بتوانند با بانک های دنیا تعامل کنند

مهمترین نکات این سخنراین را در زیر بخوانید.

-در دوره 1394 تا 1396 در هر فصل بالغ بر 700 هزار نفر اشتغال خالص در کشور ایجاد شد، تورم را تک رقمی کردیم و در سال 95 رشد مالی ایران بالاترین رشد مالی در جهان بوده است که این یک افتخار بزرگ است.

- در سال 1397 از سوی فردی که به هیچ پیمان و اصل و قاعده ای پایبند نبود، با یک جنگ مالی تمام عیار روبرو شدیم و پیش بینی کارشناسان مالی این بود که بر اثر فشارهای بی سابقه و تحریم های همه جانبه تا پیش از سال 97 تورم کشور 3 رقمی خواهد شد.

- اگر اقدامی برای مدیریت این شرایط نمی کردیم، شاهد تورم 3 رقمی هم می بودیم، با تلاش های دولت و مسئولان مالی در پایان سال 97 و با ورود به سال 98 توانستیم به تدریج شرایط را کنترل کنیم به شکلی که نرخ افزایشی تورم معکوس شده و رو به کاهش گذاشت.

- در طول سال 98 فرایند نرخ تورم رو به کاهش بود متأسفانه در پایان این سال با بحران جدیدی به نام همه گیری کرونا روبرو شدیم.

- کسانی که تحریم های بی سابقه و جنگ تمام عیار مالی علیه ایران را طراحی کردند، هدف شان فروپاشی اقتصاد ایران بود که اگر چه فشارهایی هم به مردم تحمیل شد، اما امروز و با گذشت 3 سال از آغاز جنگ مالی، اقتصاد کشور همچنان سرپا و رو به جلو است.

- این به معنای آن نیست که عملکرد ما نقص و اشتباهی نداشته، اما در برابر کار بزرگی که اجرا شده، باید انصاف و اعتدال را در روایت رخدادها و تاریخ رعایت کنیم.

- راه اندازی هر سامانه برخط اقدامی مؤثر در راستای شفاف سازی و مبارزه با فساد است که در این دولت با قوت و قدرت دنبال شد.

- در این دولت حتی در زمینه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم اقدامات بسیار ارزنده ای انجام دادیم، اما متأسفانه نتوانستیم در عرصه اطلاع رسانی درباره آنها پیروز عمل کنیم که این جای تأسف دارد.

- دولت 4 لایحه برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم به مجلس ارایه کرد که هم در مجلس تصویب شد و هم ایرادات شورای نگهبان به آنها رفع شد، اما متأسفانه در جای دیگری گیر افتاده اند.

- جمهوری اسلامی ایران که در منطقه سردمدار مبارزه واقعی با فساد، پولشویی و تأمین مالی تروریسم است نتوانسته در عرصه افکار عمومی این تلاش های خود را به خوبی اطلاع رسانی کند.

- بانک مرکزی فشارهای ناشی از تحریم و محدودیت های ایجاد شده ناشی از همه گیری کرونا را توأمان به دوش کشید.

-شفافیت و اطلاع رسانی اولین راه در مبارزه با فساد است، در این دولت اقدامات بزرگی در این زمینه اجرا شده است.

-کشورهای دوست برای کار با بانک مرکزی ایران باید دلشان قرص باشد و افتخار کنند؛ ایران در خط مقدم مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در منطقه است، چرا آن را بیان نمی کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1587

به "بانک های ایرانی باید بتوانند با بانک های دنیا تعامل کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک های ایرانی باید بتوانند با بانک های دنیا تعامل کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید