بهره گیری از ظرفیت کشورهای همسایه در بهره وری مالی منطقه

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران/خراسان جنوبی نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت های کشورهای همسایه در حوزه مالی و تجاری بهره برداری لازم را داشته باشیم.

بهره گیری از ظرفیت کشورهای همسایه در بهره وری مالی منطقه

حسین خسروی، در ملاقات نمایندگان استان های مرزی شرق کشور با وزیر امور خارجه و معاونین وزارتخانه، به منظور توسعه مسائل مالی و حل مسائل تجاری مرزی با کشورهای همسایه اظهار کرد: اهمیت روابط با کشورهای همسایه در شرایط کنونی بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت های کشورهای همسایه در حوزه مالی و تجاری بهره برداری لازم را داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ضروری است به کشورهای همسایه در مبادلات مالی و دیپلماسی مالی توجه داشته باشیم، توضیح داد: ارتباطات مالی و سیاسی سبب تامین امنیت منطقه نیز می گردد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، خسروی در مورد اهمیت توجه به مرزها و بازارچه های مرزی استان در شرایط تحریمی، اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی با کشور افغانستان است که متاسفانه اکنون تنها بازارچه مرزی ماهیرود فعال است.

وی بیان نمود: سه بازارچه یزدان، دوکوهانه و گلورده تعطیل بوده و احتیاج است که وزارت امور خارجه ورود پیدا کند تا این بازارچه های مرزی نیز فعال شوند.

خسروی با در خواست جدی از وزارت امور خارجه نسبت به همکاری و همراهی در راستای بازگشایی سه بازارچه مرزی استان، گفت: وزارت خارجه باید به موضوع فعال شدن مرزهای خراسان جنوبی ورود کند و با طرف مقابل رایزنی داشته باشد تا طرف مقابل نیز مرزها را آماده فعالیت کند.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به موضوع و مسائل کارخانه چدن خوسف که توسط یک سرمایه گذار چینی سرمایه گذاری شده اشاره نمود و گفت: این کارخانه دچار مسائلی است که باید هرچه سریعتر با رایزنی وزارت امورخارجه در سفارت چین پیگیری و در راستای راه اندازی آن اقدام گردد.

وی با اشاره به دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان نیز گفت: این دفتر مسائلی دارد که توسط همکاران استانداری خراسان جنوبی مسائل و راهکارهای آن نیز ارائه شده و باید اقداماتی در راستای حل مسائل و استفاده از این ظرفیت صورت گیرد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه ظریف؛ وزیر امورخارجه و معاونین وی در مورد موضوعات و مسائل مطرح شده قول پیگیری و برطرف مسائل دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1151

به "بهره گیری از ظرفیت کشورهای همسایه در بهره وری مالی منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری از ظرفیت کشورهای همسایه در بهره وری مالی منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید