به برنج سرد لب نزنید

به گزارش مجله رویای کره ای، محتوای نشاسته مقاوم در واقع به وسیله معده به خوبی هضم نمی گردد. این نوع نشاسته به ترتیب در برنج پخته شده و دولاره گرم شده و برنج پخته شده و سرد شده بیشتر است و برنج یک بار پخته شده کمترین اندازه نشاسته را دارد. این نشاسته ها در نهایت به وسیله باکتری های مفید روده تجزیه می شوند.

به برنج سرد لب نزنید

به گزارش خبرنگاران، برنج غذایی اساسی در سراسر دنیا است به ویژه در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین.

اگرچه بعضی ترجیح می دهند برنج خود را در حالی که تازه و گرم است بخورند اما بهتر است بدانید که بعضی از دستورالعمل ها مانند سالاد برنج یا سوشی با استفاده از برنج سرد تهیه می شوند. با این وجود ممکن است از خود بپرسید که آیا خوردن برنج سرد بی خطر است؟

محتوای نشاسته مقاوم در واقع به وسیله معده به خوبی هضم نمی گردد. این نوع نشاسته به ترتیب در برنج پخته شده و دولاره گرم شده و برنج پخته شده و سرد شده بیشتر است و برنج یک بار پخته شده کمترین اندازه نشاسته را دارد. این نشاسته ها در نهایت به وسیله باکتری های مفید روده تجزیه می شوند.

این نوع نشاسته اشتهای شما را کنترل می نماید و به اسم هورمون های کنترل کننده دیابت و چاقی هم شناخته می شوند.

خوردن برنج سرد یا گرم شده خطر مسمومیت غذایی باسیلوس سرئوس را افزایش می دهد که ممکن است باعث گرفتگی شکم، اسهال یا استفراغ در طی 15 تا 30 دقیقه از زمان بلع آن گردد.

این نوع باکتری در خاک موجود است و برنج را آلوده می نماید بعلاوه دارای غلافی است که حتی اگر برنج دردمای بالایی هم پخته گردد بازهم زنده می ماند. اگر شما برنج را در دمای اتاق خنک کنید رشد این باکتری بیشتر می گردد.

هر کسی که برنج آلوده مصرف کند ممکن است مسمومیت غذایی پیدا کند اما کسانی که دارای سیستم ایمنی آسیب دیده یا ضعیف هستند مانند بچه ها، افراد مسن یا زنان باردار ممکن است بیشتر در معرض خطر عفونت باشند.

منبع: برنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1743

به "به برنج سرد لب نزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به برنج سرد لب نزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید