بیانیه عصائب اهل حق در واکنش به حمله پهپادی علیه اربیل

به گزارش مجله رویای کره ای، ایسنا نوشت:عصائب اهل حق عراق حمله پهپادی به فرودگاه بین المللی اربیل را پاسخ گروه های مقاومت عراق به بمباران اخیر آمریکا علیه حشد شعبی دانست.

بیانیه عصائب اهل حق در واکنش به حمله پهپادی علیه اربیل

به گزارش سایت میدل ایست نیوز، عصائب اهل حق عراق حمله پهپادی به فرودگاه بین المللی اربیل را پاسخ گروه های مقاومت عراق به بمباران اخیر آمریکا علیه حشد شعبی دانست.

در همین رابطه، سعد السعدی، عضو دفتر سیاسی عصائب اهل حق در گفت وگو با پایگاه خبری شفق نیوز توضیح داد: عملیات پهپادی شب گذشته به فرودگاه بین المللی اربیل در چارچوب پاسخی بود که گروه های مقاومت در قالب بیانیه هیئت هماهنگی این گروه ها به جنایت دولت آمریکا در حق فرزندان حشد شعبی، وعده آن را داده بودند؛ جنایتی که که آمریکا با بمباران موضع تیپ 16 حشد در مرزهای عراق و سوریه مرتکب آن شد.

السعدی در انتها اظهار کرد: روزهای آینده شاهد افزایش فرایند عملیات ویژه علیه حضور نیروهای آمریکایی خواهیم بود تا آمریکایی ها به مصوبه مجلس عراق در خروج از اراضی این کشور و احترام به حاکمیت عراق تن دهند.

مقامات اقلیم کردستان عراق پیشتر اعلام نموده بودند که فرودگاه بین المللی اربیل هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته که بدون خسارت چندانی موجب آتش سوزی مناطقی دور از تأسیسات فرودگاه شده بود.

وزارت دفاع آمریکا هم اظهار داشت که در جریان چنین حمله ای قرار گرفته اما اطلاعات اولیه نشان می دهد که این حمله خسارتی در پی نداشته است.

واین ماروتو، سخنگوی نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق، هم با انتشار توئیتی نوشت که در حدود ساعت 23:15 به وقت محلی یک پهپاد در نزدیکی پایگاه نظامی اربیل سقوط نموده و گزارش های اولیه نشان می دهند که این حمله خسارتی در پی نداشت.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1747

به "بیانیه عصائب اهل حق در واکنش به حمله پهپادی علیه اربیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه عصائب اهل حق در واکنش به حمله پهپادی علیه اربیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید