تاکید استاندار بر بهره وری مالی از گیاهان دارویی و صنعتی یزد

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران/یزد استاندار یزد در ملاقات با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری بر توجه به بهره وری مالی از گیاهان دارویی و صنعتی استان در طرح های توسعۀ محلی تأکید کرد.

تاکید استاندار بر بهره وری مالی از گیاهان دارویی و صنعتی یزد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران،سیدمحمد میرمحمدی در جریان ملاقات با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: اندیشۀ مشارکت در طرح های منابع طبیعی از سالیان گذشته وجود داشته اما الگوی عملی آن به شکلی که دربرگیرندۀ نگاه جامع نگر به عرصه های منابع طبیعی باشد، وجود نداشته است.

وی طرح منارید، ترسیب کربن و مدیریت جامع حوزۀ آبخیز را الگوهایی دانست که مشارکت مردم در آنها مهمترین عامل پیروزیت این طرح ها بوده است و ادامه داد: استان نیز از گسترش این الگوها در سطح وسیع تر استقبال می نماید.

استاندار با بیان این که وجود منابع آب زیرزمینی عامل مهمی در مشخص مناطق در نظر گرفته شده برای اجرای الگوهای توسعۀ محلی است، اضافه نمود: شایسته است در این الگوها برای شناخت منابع گیاهی و جانوری و استفادۀ دارویی و صنعتی از آنها بهره مند شد.

میرمحمدی با تأکید بر اینکه باید عرصه های گیاهی و جانوری استان به نحو شایسته حفظ گردد، گفت: عامل دیگری که در توسعۀ محلی باید در نظر گرفت نقش هر عنصر در طبیعت است تا حذف این عناصر از طبیعت منجر به انقراض نسل جانوری یا گونه های گیاهی نگردد.

استاندار یزد در انتها سخنان خود خواهان ارائه طرح های توسعۀ جوامع محلی در بخش ندوشن شهرستان میبد و پروژۀ ترسیب کربن شهرستان خاتم برای آنالیز مدل های این دو منطقه شد.

خداکرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری نیز در این ملاقات پروژه های مرتبط با توانمندسازی جوامع محلی در استان یزد را به گونه ای پیروز دانست که موجب کاهش مهاجرت از روستاها، افزایش فراوریات و مشارکت و همکاری بخش های گوناگون مردمی، خصوصی و دولتی شده است.

وی گفت: اجرای مدل های ترسیب کربن، منارید و مدیریت جامع حوزۀ آبخیز در روستاهای یزد نویددهندۀ افق روشنی برای توسعۀ روستایی در این استان است.

جلالی بیان نمود: مشارکت مردم در کنار انسجام سازمانی بسیار امیدبخش است و به واقع این کار در شهرستان های بهاباد، ابرکوه و اشکذر به گونه ای صورت گرفته که رضایت مردم را به دنبال داشته و احساس آینده ای رو به رونق برای فرزندان روستاییان و توسعۀ روستایی را تداعی نموده است.

وی با بیان این که لازمۀ اجرای مطلوب این مدل توجه به شاخص های توسعۀ مالی و توسعۀ زیستی است، اضافه نمود: بهبود معیشت و پیوند شاخص های مالی، توسعه ای و اجتماعی موجب ارتقای نشاط اجتماعی، بینش جامع نگر و استقلال فردی در اهالی آن منطقه خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: فرهنگسازی مدل های توسعۀ جوامع محلی از اجرای این مدل ها ارزشمندتر است زیرا در این میان مردم خواهند آموخت که جامع نگری چیست و چگونه باید اندیشید.

جلالی در انتها سخنان خود گفت: طرح های توسعۀ محلی پیوند خوبی با ویژگی های اقلیمی و فرهنگی یزد دارد و می تواند به تقویت جنگل کاری، گردشگری و حفظ محیط زیست استان یاری کند و موجب فراوری گیاهان دارویی و صنعتی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 836

به "تاکید استاندار بر بهره وری مالی از گیاهان دارویی و صنعتی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید استاندار بر بهره وری مالی از گیاهان دارویی و صنعتی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید