تشریح ابعاد اجرایی پروژه مهر در سال تحصیلی آینده

به گزارش مجله رویای کره ای، تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها اظهار کرد پروژه مهر یک ابر برنامه مشارکتی، فرا سازمانی و ملی است و نیاز به مشارکت و حمایت سایر دستگاه ها دارد.

تشریح ابعاد اجرایی پروژه مهر در سال تحصیلی آینده

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی در مورد پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی، ابتکارات و چالش های این پروژه گفت: باید تلاش کنیم که بازگشایی پیروز و با کیفیتی در ابتدای سال تحصیلی داشته باشیم و پروژه مهر باید به عنوان یک ابر برنامه، مشارکتی، فرا سازمانی و ملی است که نیاز به مشارکت و حمایت سایر دستگاه ها دارد.

وی ادامه داد: ابعاد اجرایی پروژه مهر سال تحصیلی آینده به اداره کل آموزش و پرورش استان ها تفویض اختیار شده است و ستاد به پشتیبانی ادارات کل خواهد پرداخت و مکانیزم این پشتیبانی ها مشخص خواهد شد.

کمرئی گفت: برای کنترل فرآیندها برنامه نظارتی نوشته خواهد شد و هدف اصلی این برنامه توجه به نکات ضروری است تا ادارات کل، مناطق و مدارس بر آنها بیشتر متمرکز کنند و برنامه های نظارتی به نوعی به صورت هدایت و پشتیبانی ادارات کل خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه گفت: پروژه مهر در دو سطح برنامه ریزی شده است و با برنامه های استان در تعارض نخواهد بود و با مشارکت استان ها نقاط قوت و ضعف برنامه سال های گذشته مشخص و برنامه جدید نوشته خواهد شد. پروژه مهر در 13عنوان مشخص و فرایند آغاز آن به صورت برنامه ریزی، اجرا، کنترل و اتمام پروژه خواهد بود. همچنین کتاب های درسی، ساماندهی نیروی انسانی و تجهیزات، توانمند سازی نیروی انسانی و توسعه صلاحیت های شایستگی معلمان، سنجش نوآموزان، شفاف شدن حوزه های قانونی برای تسهیل تصمیم گیری در واحدهای اجرایی .... از دیگر عناوین پروژه مهر خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه گفت: در حوزه استانی و منطقه ای بر سه بخش متمرکز خواهیم شد، اما عدم تمرکز اصل کار خواهد بود که خلاقیت ها و ابتکارات استان ها و تجربیات استان ها ارزیابی خواهد شد.

وی در مورد نحوه نظارت پروره مهر در مناطق گفت: در مناطق شش موضوع شاخص مورد بررسی خواهد گرفت و از استان ها انتظار داریم تا نظارت و کنترل فرآیندی بر مناطق را داشته باشند. همچنین گزارش ها به صورت سیستمی باید بروز آوری شود، اطلاعات از مدارس دریافت و ارایه گزارش ها از مدارس تسهیل شود.

کمرئی با بیان این که مهم ترین مسأله نظام تعلیم و تربیت، شکاف آموزشی است که باید به دنبال راه حل باشیم و از افت های آموزشی جلوگیری کنیم، اظهار کرد: امتحانات جبرانی، کلاس های تقویتی و جبرانی در تابستان و ارزشیابی های آغازین در ابتدای سال تحصیلی، مد نظر قرار گیرد تا سطح دانش آموزان مشخص شود و معلمان نباید بر اساس تجربیات سال های گذشته اقدام به تدریس کنند و نیازمندی های متناسب با آموزش مجازی را در نظر گیرند.

معاون آموزش متوسطه گفت: همچنین نحوه بازگشایی مدارس شبانه روزی، مشخص تکلیف معلمان بازنشسته و استمرار خدمت مشخص شود، نگارش های سامانه ابلاغ کاهش یاید، توسعه متوازن در استان ها انجام گیرد، پروژه مهر با مدیریت شوراهای آموزش و پرورش استان ها با ریاست استانداران و فرمانداران انجام گیرد و از ظرفیت انجمن های اولیا و مربیان استفاده شود، توانایی اولیا در امکان ثبت نام غیرحضوری و مجازی لحاظ شود.

در ادامه مدیران کل بر استفاده از ظرفیت های شبکه شاد و صدا و سیما در پروژه مهر، تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1714

به "تشریح ابعاد اجرایی پروژه مهر در سال تحصیلی آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح ابعاد اجرایی پروژه مهر در سال تحصیلی آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید