تنظیم وزن با خاکشیر و بادام

به گزارش مجله رویای کره ای، ناراحتی ؟ بیا یه لیوان گل گاوزبون بخور، حالت جا بیاد! این سفارش آشنای خیلی از مادرها و مادربزرگ هاست. خوردن عرق نعنا وقتی معده نفخ نموده، چای و نبات موقع دل درد، استفاده از حنا برای تقویت موی سر و... از جمله

تنظیم وزن با خاکشیر و بادام

طب اسلامی پاسخ می دهد

ناراحتی ؟ بیا یه لیوان گل گاوزبون بخور، حالت جا بیاد! این سفارش آشنای خیلی از مادرها و مادربزرگ هاست. خوردن عرق نعنا وقتی معده نفخ نموده، چای و نبات موقع دل درد، استفاده از حنا برای تقویت موی سر و... از جمله سفارشات پزشکی است که در صندوقچه تجربیات بسیاری از مادربزرگ ها پیدا می گردد. در این مقاله، توصیه های طب سنتی را از آقای حسن رضائیان جویا شده ایم و پاسخ چند سوال در حوزه سلامتی را از ایشان پرسیده ایم که خواندنش را به شما توصیه می کنیم.

1- مردی 25 ساله هستم. مدتی است موهای سرم شدیداً دچار ریزش شده. البته ریزش مو بین مردان خانواده ما ارثی است. اگر داروی گیاهی خاصی برای جلوگیری از ریزش موی سر می شناسید لطفاً اعلام کنید؟

اگر منشاء ریزش موی سر وراثت باشد، نمی توان به طور قطع از آن جلوگیری کرد اما راه های سنتی مناسبی وجود دارد تا از ریزش مو کم کرد. بعلاوه با رعایت دقیق دستورات غذایی می توان تا میزان ای موهای سر را پر پشت کرد. هر روز صبح مقداری کاهو، شوید یا بادیان ختایی بخورید. البته باید توجه داشته باشی که از این گیاهان باید به میزان مصرف کنید. در عین حال، شنبلیله را هم می توان به اسم سبزی یا به صورت جوشانده میل کرد که در شد موهای سر تأثیرگذار است. گیاه حنا هم تأثیر زیادی در کاهش ریزش موی سر دارد. می توانید برگ های گیاه حنا را همراه روغن خردل بجوشایند و جوشانده آن را بعد از خنک شدن، به موهای سرتان بمالید. البته اینکار باید چند بار تکرار گردد تا تأثیر حنا در رشد موی سرتان را ببینید. خوردن نان جو همراه با صبحانه پیشنهاد خوبی است تا رشد موی سرتان را کنترل کند و ریزش آن کمتر گردد. گیاه بامیه، ترب و کلم هم تا میزان ای باعث رشد موهای سر می شوند. از سوی دیگر وقتی از داروهای گیاهی استفاده می کنید تا موهای سرتان پرپشت گردد، باید توجه داشته باشید که در طول دوره درمان گردو و بادام نخورید. چون گردو و بادام موادی دارند که موجب ریزش موی سر می شوند. جوشانده گیاه بابونه، بید مشک، آویشن شیرازی و تخم تره هم برای رشد موی سر مفید است اما از آنجا که این نوع داروهای گیاهی تأثیر کمی در ریزش موی سر دارند، برای مصرف آن زیاده روی نکنید.

2- دختری 15 ساله هستم که جوش های صورتم باعث ناراحتی و کاهش اعتماد به نفسم شده است. طب سنتی راه چارهی برای کم شدن یا حذف جوش های صورت دارد؟

بسیاری از دختران و پسرانی که وارد سن بلوغ می شوند به جوش های صورتشان به اسم یک مشکل نگاه می نمایند و از آن رنج می برند اما آنها باید بدانند که جوش صورت در این طبیعی است. البته در عین اینکه فرد باید آرامش خود را در این دوره حفظ نموده و چربی های صورتش را پاک کند، راه های مناسب دیگری هم برای کاهش جوش صورت وجود دارد. می توانید مقداری از عرق یونجه را با کمی عرق کاسنی و عرق خارشتر در آب حل کنید و روزی دو مرتبه صبح و شب میل کنید.

راه چاره دیگر این است که مقداری عناب را با زرشک کوهی مخلوط نموده و بعد از اینکه آن را خوب شستید، بکوبید و مقداری آب به آن اضافه کنید. این مخلوط را داخل یخچال بگذارید تا خنک گردد. و هر روز یک یا دو لیوان از آن را بخورید. البته باید توجه داشته باشی خوردن این مخلوط برای کسانی که دارای فشار خون پایین هستند، اصلاً توصیه نمی گردد.

3- دختری 20 ساله هستم که مدتی است اشتهایی به خوردن غذا ندارم. به همین علت به شدت لاغر و نحیف شده ام. برای افزایش وزن چه ترکیب سنتی ای را پیشنهاد می کنید؟

کسانی که لاغرند و می خواهند وزنشان را افزایش دهند می توانند از این نسخه بهره مند شوند. این افراد می توانند کمی خاکشیر را در شیر مخلوط نموده و هر روز صبح میل نمایند. باید توجه داشته باشید که این مخلوط باید به صورت ناشتا مصرف گردد و اگر شیر تازه و روستایی باشد تأثیر بیشتری در افزایش وزن دارد.

خوردن گیاه کتیرا همراه با مغز بادام برای افزایش وزن بدن مخصوصاً در دوران نوجوانی و جوانی بسیار مناسب است.

راه دیگر این است که مقداری گیاه گل گاوزبان، اسطوخودوس، گل بابونه، ریشه گیاه شیرین بیان و مقداری عناب را با آب مخلوط نموده و حدود یک ساعت بجوشانید. بعد آب آن را صاف کنید. در عین حال مقداری ترنجبین را چند ساعت در آب ولرم خیس کنید. خیس نموده ترنجبین را به جوشانده اضافه نموده و آن را میل کنید. بهتر است هنگام استفاده از این مخلوط از غذاها و خوراکی های شورمزه استفاده نکنید.

4- وزن زیاد یکی از مشکلاتی است که مجبورم آن را تحمل کنم. به نظر شما از طریق داروهای گیاهی می توان رژیم غذایی کاهش وزن گرفت تا به وزن دلخواه رسید؟

داشتن وزن متناسب با قد و سلیقه یکی از آرزوهایی است که فکر بسیاری از جوانان را به خود مشغول نموده. خوب است بدانید که برخی از گیاهان چربی سوز هستند و برای کاهش وزن مناسبند. به اسم مثال، هر روز حدود نصف قاشق چایخوری پودر زیره سبز یا سیاه را در مقداری آب حل کنید و بنوشید. بعد از آن ورزش کنید تا اثر آن را در کاهش وزن ببینید. در عین حال خوردن بادام شیرین که یکی از تنقلات آجیل است، یاری زیادی به کاهش وزن بدن می نماید. می توانید همراه با غذا چند دانه بادام بخورید. البته باید حجم غذایتان را کم کنید. بادامی که همراه غذا می خورید، انرژی مورد احتیاج بدنتان را تأمین و کم خوردن غذا را جبران می نماید و باعث می گردد به مرور زمان وزن بدنتان کم گردد. راه چاره دیگر کاهش وزن این است که چند گرم زیره سیاه را با مقداری سیاه دانه، تخم گشنیز و هلیله سیاه مخلوط و آسیاب کنید تا کاملاً پودر شوند. این مخلوط تلخ مزه است و می توانید هر روز کمی از آن را در آب گرم و عسل حل کنید و بخورید. ریختن این پودر در کپسول های خالی راه دیگر مصرف آن است که باعث می گردد طعم آن را حس نکنید. منبع: ماهنامه دین و زندگی همشهری آیه شماره 5منبع: راسخون
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1841

به "تنظیم وزن با خاکشیر و بادام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنظیم وزن با خاکشیر و بادام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید