جدایی به خاطر راز خواهرشوهر

به گزارش مجله رویای کره ای، رکسانا وقتی متوجه شد خواهرشوهرش در آسایشگاه بستری است، درخواست طلاق داد. مهیار این موضوع را از همسرش پنهان نموده و در نهایت همین مساله زندگی او را به هم ریخت. این زوج هفته گذشته راهی دادگاه خانواده تهران شدند و در خواست طلاق دادند.

جدایی به خاطر راز خواهرشوهر

زن جوان وقتی روبه روی قاضی نهاده شد، در باره ماجرای زندگی اش گفت: هفت ماه پیش به عقد مهیار درآمدم. با او در دانشگاه آشنا شدم و بعد از یک سال آشنایی تصمیم به ازدواج گرفتیم. مهیار مرد خوبی بود و من او را به شدت دوست داشتم. تصور می کردم وقتی با او ازدواج کنم، خوشبخت ترین زن جهان می شوم. ولی حالا دروغی از وی شنیدم که تمام تصور خوبی که از وی داشتم خراب شد.

وقتی متوجه این دروغ شدم باورم نمی شد. من همسر مهیار هستم و تازه متوجه شده ام که خواهرشوهر دارم. مهیار یک خواهر دارد که به خاطر بیماری و عقب ماندگی ذهنی در آسایشگاه است. خیلی شوکه شدم. فکرش را نمی کردم که شوهرم چنین چیزی را از من پنهان کند. هرچه با خودم کلنجار رفتم فایده ای نداشت. از وقتی متوجه این مساله شده ام دیگر اعتمادی به مهیار ندارم. او یک سال با من در ارتباط بود، بعد از آن هم ازدواج کردیم. الان هفت ماه است که به عقد یکدیگر درآمده ایم و داشتیم برای عروسی مان آماده می شدیم. یعنی این همه مدت مهیار وقت داشته چنین موضوعی را به من بگوید. شاید بود و نبود خواهرشوهرم تاثیری در زندگی ام نداشته باشد، اما وقتی دیدم مهیار نسبت به من صادق نبوده، خیلی ناامید شدیم. او نسبت به من اعتمادی نداشته که این موضوع را پنهان نموده؛ در صورتی که اگر از همان اول چنین موضوعی را به من می گفت هیچ اتفاقی نمی افتاد. جالب اینجاست که مهیار به تمام فامیل و خانواده اش سپرده بود که موضوع خواهرش را به من نگویند. این مساله باعث شد آبروی من جلوی بقیه هم برود و آنها بگویند مهیار به همسرش اعتمادی ندارد. این همه مدت هم داشتند مرا فریب می دادند و این موضوع مرا آزار می دهد. برای همین دیگر نمی خواهم با مهیار عروسی کنم و طلاق می خواهم.

در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من دروغی به همسرم نگفتم. فقط موضوعی را از او پنهان کردم. خواهر من دچار عقب ماندگی ذهنی است و در آسایشگاه به سر می برد. چون از روز اول آشنایی ام با رکسانا این موضوع را به او نگفته بودم، بعد از آن هم دیگر فرصتی نشد این مساله را به همسرم بگویم. وقتی ازدواج کردیم، هر بار خواستم این موضوع را بگویم، با خودم گفتم شاید وقتی بفهمد این موضوع را در این مدت مخفی نموده ام، عصبانی گردد. برای همین به دنبال فرصت مناسب بودم تا همه چیز را به او بگویم، اما خودش متوجه شد. من قصد بدی از گفتن این مساله نداشتم. فقط به خاطر این که از اول همه چیز را به رکسانا نگفته بودم و برای این که او برداشت بدی از این موضوع نکند، حرفی نزدم. می خواستم سر فرصت او را پیش خواهرم ببرم. نمی دانم چرا این پنهانکاری آن قدر طول کشید، ولی من قصد بدی نداشتم و آدم دروغگویی هم نیستم، اما هرچه به همسرم گفتم فایده ای نداشت و پیشنهاد طلاق داد.

در خاتمه نیز قاضی دلیل این زوج برای جدایی را کافی ندانست و آنها را به یک مرکز مشاوره خانواده فرستاد.

در ازدواج، مخفیکاری معنا ندارد

سارا شقاقی، روان شناس در این رابطه می گوید: اگر زن یا مرد مدام چیزهایی را از همسرش پنهان نموده یا احساس کند همسرش این گونه رفتار می نماید، موقعیت سختی در رابطه ایجاد می گردد. پنهانکاری یکی از اشتباهات بزرگی است که می تواند این رابطه را نابود کند. وقتی زن و مرد نتوانند در رابطه بااعتماد، صمیمیت و دوستی پیش بروند این ارتباط به زودی نابود خواهد شد. همین پنهانکاری در رابطه زناشویی بسیار حساس تر هست. درست است نباید همه جزئیات را به هم شرح داد، ولی از طرفی پنهانکاری هم می تواند ارتباط زناشویی آسیب جدی وارد کند. زن و مرد باید تفاوت بین حریم خصوصی، رازداری و پنهانکاری را متوجه شوند و در ابتدا معنای هرکدام از آنها و تأثیرشان را بر رابطه بدانند. بعد از آن طبق این مساله پیش بروند و سعی نمایند چیزی از طرف مقابلشان پنهان ننمایند. پنهانکاری، خواه از روی عمد باشد یا از روی ناآگاهی، بر ازدواج تأثیر نامطلوبی می گذارد. زوج ها در هر سنی باید بدانند که در ازدواج جایی برای مخفیکاری نیست. گفتن حقیقت حتی اگر تلخ باشد، آسیب اش خیلی کمتر از پنهانکاری است. اگر در زندگی زناشویی اعتماد از بین برود دیگر بازسازی آن بسیار سخت و گاه غیر ممکن خواهد بود.

سیما فراهانی - ضمیمه تپش روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1035

به "جدایی به خاطر راز خواهرشوهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی به خاطر راز خواهرشوهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید