جشنواره های حرکت و رویشمجازی شدند، برگزاری مراسم محرم در دانشگاه ها تابع نظر ستاد کرونا است

به گزارش مجله رویای کره ای، معاون فرهنگی وزارت علوم ضمن تشریح فرایند برگزاری مجازی دو جشنواره های دانشجویی حرکت و رویش گفت: برگزاری مراسم محرم در دانشگاه ها تابع نظر ستاد ملی کرونا است.

جشنواره های حرکت و رویشمجازی شدند، برگزاری مراسم محرم در دانشگاه ها تابع نظر ستاد کرونا است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر غلامرضا غفاری در نشست خبری تشریح جزئیات برگزاری دو جشنواره رویش و حرکت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، در مورد فرایند برگزاری این دو جشنواره اظهار کرد: آئین افتتاح جشنواره بین المللی حرکت 19 مردادماه و اختتامیه آن 21 مردادماه با برگزاری نمایشگاه در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: برای این جشنواره در مجموع 1548 اثراز 104 دانشگاه دریافت و برای داوری ارسال شد که در حوزه های انجمن برتر، فعالیت خلاقانه، نشریه، مسابقه، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، بخش ویژه، کتاب، اختراع، دانشگاه و بخش انجمن پویا، داوری خواهند شد.

دکترغفاری درخصوص تفکیک شرکت کنندگان در جشنواره بین المللی حرکت گفت: مجموعه آثار دریافتی در این جشنواره به تفکیک 29 درصد علوم مهندسی، 27 درصد علوم انسانی، 15 درصد علوم پایه، 17 درصد علوم کشاورزی و همچنین 8 درصد هنر و معماری است و در بخش بین المللی نزدیک به 30 هزار دانشجو از کشورهای مختلف و دانشگاه های مختلف ثبت نام کردند که 165 اثر برای بخش نمایشگاهی ثبت شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تشکر از همکاران حوزه سلامت، اضافه نمود: در جشنواره بین المللی حرکت هر دانشگاهی غرفه خود را در دانشگاه الزهرا (س) خواهد داشت و این جشنواره یک جشنواره بین المللی است که از ویژگی های ممتاز این جشنواره همین شأن بین المللی آن است و در این راستا 30 هزار دانشجو از 127 کشور دنیا در این جشنواره ثبت نام کرده اند و 165 اثر از دانشگاه های خارجی در بخش نمایشگاهی این جشنواره برای ارائه پوستر انتخاب شده اند.

وی همچنین درخصوص هشتمین جشنواره ملی رویش نیز اعلام کرد: این جشنواره انعکاسی از فعالیت های کانون های دانشگاهی است که اختتامیه آن 27 مرداد ماه در دانشگاه شهید بهشتی خواهد بود و در این مجموعه هم عمده دانشجویان و حدود 5400 کانون در این جشنواره شرکت داشتند و 16400 فعالیت ثبت شده که در قیاس با جشنواره های قبلی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده وهمچنین 4 کارگاه آموزشی نیز در نظر گرفته شده که یکی در مورد مسئولیت های اجتماعی در فضای دانشجویی و حوزه تئاتر دانشجویی است.

دکترغفاری درخصوص برگزاری برنامه های عزاداری هیأت ها و مراسم ماه محرم در دانشگاه ها گفت: حضور دانشجویان در این مراسم ها بستگی به نظر ستاد ملی کرونا دارد و آخرین ابلاغیه ای که در این خصوص ابلاغ شده، این است که تجمع بیش از 10 نفر در دانشگاه ها ممنوع است و اجتماعات تشکیلاتی قابل برگزاری نیست.

در ادامه این نشست خبری مهندس محمدهادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه علی رغم شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا در این دوره شاهد مشارکت بی نظیر کانون های فرهنگی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در بخش.های مختلف این جشنواره بوده ایم.

وی ادامه داد: دستورالعمل برگزاری جشنواره رویش در آبان ماه سال گذشته به رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل جشنواره، بخش دانشگاهی جشنواره رویش در نیمی از دانشگاه ها برگزار گردید.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه برنامه ریزی به منظور برگزاری جشنواره ملی رویش متناسب با شرایط کرونایی از چند ماه قبل شروع شد، افزود: فراخوان ثبت آثار و فعالیت های کانون های فرهنگی از 20 تیر ماه امسال منتشر و پس از یک بار تمدید، خاتمه صبح روز 6 مرداد ماه به اتمام رسید.

عسکری در ادامه گفت: در این دوره 5368 کانون فرهنگی در جشنواره شرکت کرده و بیش از 16 هزار فعالیت را در 4 حوزه و 23 موضوع کانونی در سامانه جشنواره به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش آثار جشنواره، بیش از 800 اثر فردی شامل شعر و ادبیات، صنایع دستی، هنرهای تجسمی فیلم نامه، نمایش نامه و موسیقی ارسال و بیش از 140 اثر گروهی شامل فیلم کوتاه، تئاتر، موسیقی به دبیرخانه واصل شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: 100 ایده کانونی برای شرکت در بخش ایده های برتر و 80 نفر از فعالان کانونی به عنوان چهره پیروز کانونی در سامانه جشنواره ثبت شده است.

عسکری اضافه نمود: در این مرحله از جشنواره و با شروع فرآیند داوری، بیش از 90 نفر از برجسته ترین استادان، صاحب نظران و فعالان موضوعات مرتبط با رشته های جشنواره دعوت به عمل آمده تا نسبت به داوری و ارزیابی آثار و فعالیت های کانونی همکاری کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تدارک دبیرخانه جشنواره به منظور نمایش آثار واصله در قالب نمایشگاهی اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا بخش نمایشگاهی و کارگاه های توانمندسازی این جشنواره به صورت مجازی برگزار می گردد.

عسکری در خاتمه از برگزاری جشنواره ملی رویش در روزهای 24 تا 27 مرداد ماه امسال به صورت بر خط اطلاع داد و اعلام کرد: در این دوره از جشنواره و به منظور پاسداشت کوشش ها و خدمات ارزشمند جهادگر شهید حسین علی مرادی، آئین تجلیل از خانواده گرانقدر این شهید بزرگوار نیز برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1170

به "جشنواره های حرکت و رویشمجازی شدند، برگزاری مراسم محرم در دانشگاه ها تابع نظر ستاد کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره های حرکت و رویشمجازی شدند، برگزاری مراسم محرم در دانشگاه ها تابع نظر ستاد کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید