رایحه عطر مورد علاقه شما درباره شخصیت تان چه می گوید؟

به گزارش مجله رویای کره ای، یک عطر را می توان بر اساس معیارهای مختلف انتخاب کرد: برای مثال با توجه به فصل، سن یا استایل شخصی. اما عطرها بر اساس معیار دیگری نیز انتخاب می شوند؛ شخصیت و خصوصیات روانشناسی. بر طبق بعضی از پژوهش های اجرا شده، رایحه مورد علاقه شما می تواند ارتباط مستقیمی با خصوصیات شخصیتی و رفتاری شما داشته باشد. شخصیت شناسی از روی عطر یکی از مباحثی است که با استفاده از مطالعات آماری انجام می گردد. در روانشناسی عطر و ادکلن از روی رایحه ها و نت هایی که مورد علاقه شما هستند می توان به خصوصیاتی کلی درباره شخصیت شما پی برد.

رایحه عطر مورد علاقه شما درباره شخصیت تان چه می گوید؟

آلن آر. هیرش، بنیانگذار بنیاد تحقیقات و درمان بویایی و طعم، در طی سالیان طولانی تحقیق و پژوهش خود آزمایش های شخصیتی را بر روی 18631 نفر انجام داده و نتایج را با رایحه های مورد علاقه افراد مقایسه نموده است. به گفته دکتر هیروش نتایج این پژوهش ها می تواند بسیار جالب باشد، چراکه افراد با رایحه های مورد علاقه یکسان خصوصیات شخصیتی شبیه به یکدیگر را نیز ارائه داده اند. با توجه به این داده های آماری و شخصیت شناسی از روی عطر می توان بر اساس عطرهایی که اشخاص اغلب استفاده می نمایند به خصوصیاتی کلی در مورد شخصیتشان دست یافت.

البته باید خاطرنشان کنیم که تست روانشناسی عطر لزوما نتایج یکسانی را ایجاد نمی کند و بعضی افراد دارای خصوصیت های چند وجهی هستند و ممکن است در دو یا چند دسته قرار بگیرند اما به طور کلی اگر به روانشناسی عطرها علاقه مندید مرور این نتایج و طبقه بندی ها می تواند برایتان جالب باشد. با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می خوانید

افراد علاقمند به رایحه مرکبات؛ مردان و زنان آلفا

روانشناسی عطر و ادکلن برای افرادی که رایحه رز را ترجیح می دهند

افراد علاقمند به رایحه لاوندر معمولا دوستان خوبی هستند

روانشناسی عطر و ادکلن برای افرادی که رایحه وانیل را ترجیح می دهند

افراد علاقمند به رایحه چوب صندل؛ کمال گرا

افراد علاقمند به رایحه های میوه ای؛ مودی

هواداران رایحه نارگیل افرادی خوش سلیقه اند

روانشناسی عطر و ادکلن برای افرادی که رایحه و نت کتان را ترجیح می دهند

هواداران عطر یاس افرادی ماجراجو هستند

روانشناسی عطر و ادکلن برای افرادی که رایحه پیچ امین الدوله را ترجیح می دهند

افراد علاقمند به رایحه مرکبات؛ مردان و زنان آلفا

اگر به رایحه مرکبات علاقه مندید و عطرها و ادکلن هایی را انتخاب می کنید که نت مرکبات در آن ها قالب است احتما شما یک مرد یا زن آلفا هستید؛ شما از جمله افرادی هستید که در مسئولیت های گروهی رهبری را به عهده می گیرند. در پژوهش های اجرا شده به وسیله بنیاد دکتر هیرش عطرها و ادکلن هایی با نت قوی مرکبات به وسیله کسانی انتخاب شده که شخصیت هایی قوی، جاه طلب و رهبری نماینده داشته اند.

روانشناسی عطر و ادکلن برای افرادی که رایحه رز را ترجیح می دهند

افرادی که رایحه رز را ترجیح می دهند معمولا افرادی هستند باملاحظه، درون گرا و حساس به نیازهای دیگران. طبق نتایج به دست آمده از پژوهش های به دست آمده در حوزه مطالعاتی شخصیت شناسی از روی عطر، افرادی که بوی رز را به دیگر عطرها ترجیح می دهند افرادی هستند که به طور طبیعی در زندگی اجتماعی محتاط و باملاحظه عمل می نمایند و در کنترل تکانه های روانی مهارت دارند. این افراد معمولا به ندرت در زندگی اجتماعی شان دچار اشتباه و پشیمانی می شوند، چراکه اغلب پیش از انجام هر عملی به نتایجش به دقت فکر نموده و هیجانی عمل نمی نمایند.

افراد علاقمند به رایحه لاوندر معمولا دوستان خوبی هستند

اگر عطرهایی با رایحه قوی لاوندر یا اسطوخدوس عطرهای مورد علاقه شما هستند، پیش بینی می گردد که شما به وسیله شبکه ای وسیع و گسترده از دوستانتان احاطه شده اید. شما معمولا با همه به خوبی کنار می آیید و به همین علت دیگران معاشرت با شما را آسان می دانند. شما شخصیتی دارید در شرایط سخت دوستان تان را حمایت می کنید و برای دوستی هایتان ارزش زیادی قائل هستید.

روانشناسی عطر و ادکلن برای افرادی که رایحه وانیل را ترجیح می دهند

کسانی که رایحه مورد علاقه شان وانیل است افرادی هستند بسیار شاد و سرزنده و پر انرژی؛ افرادی که می دانند چطور یک میهمانی را آغاز نمایند. آن ها عاشق رقصیدن، خوش گذرانی، دیدار با آدم های نو و معاشرت در محیط های شلوغ هستند. وانیلی ها به جای یک آخر هفته آرام و نوشیدن چای ترجیح می دهند آخر هفته شان را در مهمانی های شاد و شلوغ بگذرانند.

افراد علاقمند به رایحه چوب صندل؛ کمال گرا

اگر رایحه چوب صندل عطر مورد علاقه شماست، در تست های روانشناسی عطر بر اساس پژوهش های دکتر هیرش شخصیتی کمال گرا دارید. این افراد در زندگی بزرگترین منتقد خودشان هستند. هر چند داشتن روحیه انتقادی نسبت به خود می تواند خسته نماینده باشد، اما در عوض شما موقعیتی که در زندگی دارید را با توجه به همین خصوصیت شاخص تیپ شخصیتی تان به دست آورده اید و اگر در حرفه، ورزش و یا تحصیلات تان پیروز بوده اید کمال گرایی تان شما را به این نقظه رسانده. البته اگر این تیپ شخصیتی را دارید سعی کنید به خودتان کمی استراحت بدهید و معیارهای پیروزیت را در خودتان تعدیل کنید تا زندگی دلپذیرتری داشته باشید.

افراد علاقمند به رایحه های میوه ای؛ مودی

اگر جز افرادی هستید که بوی توت، سیب یا میوه های استوایی را در عطر ترجیح می دهید، بر طبق پژوهش های دکتر هیروش احتمالا فردی مودی هستید. شخصیت های مودی معمولا نیمه خالی لیوان را می بینند و به سرعت آزرده می شوند. اگر چنین شخصیتی دارید سعی کنید در موردیات خلقی تان تغییراتی ایجاد کنید. بدبینی و تماشا نیمه خالی لیوان باعث می گردد در زندگی اجتماعی تان منزوی شوید.

هواداران رایحه نارگیل افرادی خوش سلیقه اند

و اما آن هایی که رایحه نارگیل عطر مورد علاقه شان است بر طبق پژوهش های آماری دکتر هیروش و استناد به تست های شخصیت شناسی از روی عطر افرادی هستند شیک و خوش سلیقه. این افراد معمولا کمدی دارند پر از آیتم های شیک و جواهرات زیبا و خاص. آن ها معمولا توجه دیگران را بر می انگیزند و در میان دوستان و آشنایانشان به خاطر سلیقه و حسن انتخابشان محبوبیت خاصی دارند.

روانشناسی عطر و ادکلن برای افرادی که رایحه و نت کتان را ترجیح می دهند

اگر جزو کسانی هستید که نت و رایحه کتان برایتان بیش از سایر عطرها مجذوب کنندهیت دارد بر طبق پژوهش های آماری دکتر هیروش شما فردی هستید که دوست دارید به چالش کشیده شوید. شما از چالش های ذهنی و جسمی لذت می برید و دوست دارید در موقعیت های مختلف آستانه تحمل و استقامت تان را بسنجید. شما فردی هدف گرا هستید که به رقابت کردن علاقه مند است و معمولا اهداف شخصی دشواری را برای خودتان معین می کنید.

هواداران عطر یاس افرادی ماجراجو هستند

هواداران یاسمین به هواداران عطر وانیل شبیه اند با این تفاوت که هواداران عطر یاسمین تفریح هایشان را یک قدم فراتر می برند. اگر از هواداران رایحه مجذوب کننده یاسمین هستید بر طبق پژوهش های دکتر هیروش شما فردی هستید ماجراجو که از فعالیت های نو و هیجان انگیز لذت می برید. شما به شب گردی، سفرهای هیجان انگیز و تجربه های نو و خاص علاقه مندید و هیچ گاه خودتان را به یک زندگی عادی و روتین محدود نمی کنید. شما جزو افرادی هستید که سعی می نمایند از دقیقه به دقیقه زندگی شان لذت ببرند.

روانشناسی عطر و ادکلن برای افرادی که رایحه پیچ امین الدوله را ترجیح می دهند

افرادی که رایحه مورد علاقه شان عطر مجذوب کننده و دوست داشتنی گل های پیچ امین الدوله است معمولا افرادی هستند شاد و مثبت اندیش. اگر جزو این دسته افراد هستید، بر طبق نتایج پژوهشی شخصیت شناسی از روی عطر شما جزو آن دسته افراد شاد و مثبت اندیشی هستید که اطرافیانتان وایب انرژی مثبت شما را به خوبی حس می نمایند. شما در گروه های دوستی تان فردی همدل و دوست داشتنی هستید و معاشرت با شما برای دیگران ساده و دلپذیر است.

و در آخر

بار دیگر تاکید می کنیم که روانشناسی عطرها و بعلاوه شخصیت شناسی از روی عطر و تست روانشناسی عطر مباحثی هستند که بر طبق داده های آماری وسیع و آنالیز شخصیت و بعلاوه سلیقه افراد در انتخاب عطر معین می شوند و نتایجی که ارائه می نمایند حدودی و احتمالی خواهد بود.

منبع: rd.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2252

به "رایحه عطر مورد علاقه شما درباره شخصیت تان چه می گوید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایحه عطر مورد علاقه شما درباره شخصیت تان چه می گوید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید