سه دانشمند کانادایی برنده جایزه نوبل شدند

به گزارش مجله رویای کره ای، سه دانشمند کانادایی در سال 2018 برنده جایزه نوبل شدند

جایزه تورینگ 2018، که به عنوان جایزه نوبل محاسبات شناخته می گردد به سه نفر از محققانی که پایه گذار رونق فعلی هوش مصنوعی بوده اند، اهدا شد.

سه دانشمند کانادایی برنده جایزه نوبل شدند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

Yoshua Bengio، Geoffrey Hinton و Yann LeCun که به آن ها لقب پدرخوانده Al داده می گردد، به دلیل بردن جایزه 1 میلیون دلاری، بابت کار بر روی توسعه Al که زیربنای پروژه یادگیری عمیق است، مشهورند. فناوری هایی که این سه دانشمند در دهه های 1990 و 2000 توسعه دادند، منجر به پیشرفت های عظیمی در زمینه هایی مانند بینایی کامپیوتر و تشخیص گفتار شدند.

این سه دانشمند کانادایی به کامپیوترهای هوشمند توانستند اتومبیلرانی و تشخیص پزشکی را بیاموزند. این دانشمندان در بخش تحقیقات اکوسیستم Al فعالیت های آکادمیک و صنعتی دارند. Hinton در گوگل و دانشگاه تورنتو مشغول به کار است. Bengio استاد دانشگاه مونترال است و شرکتی به نام Element Al دارد. LeCun نیز از دانشمندان ارشد فیسبوک و استاد دانشگاه نیویورک می باشد.

LeCun در مصاحبه با Verge اظهار کرد: این یک رویداد عظیم در علوم کامپیوتر است. چنین احساسی را وقتی با دوستانم Yoshua و Geoff به اشتراک میگذارم دلچسب تر نیز می گردد.

Jeff Dean سرپرست Al گوگل نیز موفقیت این سه دانشمند را ستود و اظهار کرد: شبکه های عصبی عمیق محصول عظیم ترین پیشرفت ها در علوم کامپیوتری مدرن هستند. Dean همچنین در بیانیه ای اظهار کرد: در قلب چنین پیشرفتی، تکنیک های اساسی توسعه یافته توسط برندگان جایزه تورینگ سال جاری واقع شده است.

این دستاوردها دقیقا در زمانیکه چشم اندازهای تکنولوژی ناامیدکننده بودند، ایمان دانشمندان را به پیشرفت های هوش مصنوعی مستحکم تر کرد.

LeCun خاطر نشان کرد: در مجموع ما با استفاده از این روش جدید می توانیم هوش انسانی بالایی را ایجاد کنیم. با این دستاورد راستا راهیابی به موفقیتهای دیگر را نیز هموار کردیم. بنابراین ما تازه اول راه هستیم.

اگر علاقمند به تحصیل رشته کامپیوتر در دانشگاه ها و کالج های کانادا هستید، به قسمت رشته علوم کامپیوتر در کانادا مراجعه کنید. همچنین می توانید با مراجعه به قسمت رزرو مشاوره، برای دریافت وقت مشاوره از همکاران ما در دفتر ونکوور اقدام نمایید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 908

به "سه دانشمند کانادایی برنده جایزه نوبل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه دانشمند کانادایی برنده جایزه نوبل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید