سیما تیرانداز چطور کولبر شد؟

به گزارش مجله رویای کره ای، شهرام گیل آبادی کارگردان نمایش 657 درباره ویژگی های این اثر نمایشی و انتخاب سیما تیرانداز در نقش یک کولبر توضیحاتی ارائه داد.

سیما تیرانداز چطور کولبر شد؟

به گزارش مهر، شهرام گیل آبادی کارگردان و مدرس تئاتر و سرپرست گروه تئاتر ب که این روز ها با نمایش 657 در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان مخاطبان است درباره این اثر نمایشی گفت: ما در نمایش 657 با قصه ای مواجهیم که طی آن، در عین سادگی کولبری عاشق می شود و در پی چشم های خودش می شود. این متن نوشته من و محمد چرمشیر است، اما تألیف اجرا و کارگردانی ام با آنچه در متن آمده، تفاوت دارد. اگر روزی نمایشنامه آن چاپ شود، خوانندگان حتماً به تفاوت ماهوی متن و اجرا پی خواهند برد.

این هنرمند درباره انتخاب سیما تیرانداز برای بازی در نقش یک کولبر، گفت: من به واسطه استعاره دراماتیک، سیما تیرانداز را برای این نقش انتخاب کردم. شاید اگر فرد دیگری بعد ها این نمایش را روی صحنه ببرد از یک بازیگر مرد دعوت به همکاری کند.

گیل آبادی شرح داد: تئاتر تعاملی سعی می نماید تا با بیان موضوعات روز انسانی، مخاطب را به سمت خود ببرد. در واقع ما برای بیان درد عمومی جامعه روی صحنه هستیم.

کارگردان نمایش 657 در پاسخ به اینکه آیا می توان این نمایش را با طراحی فعلی در سالن های دیگر روی صحنه برد، عنوان کرد: من این کار را فقط برای اجرا در سالن سمندریان طراحی کردم. اگر تصمیمی برای اجرا در دیگر سالن های نمایشی گرفته شود؛ قطعاً باید طراحی ام را نسبت به سالن تغییر دهم. در واقع 657 را نمی توان با همین طرح در سالن های دیگر اجرا کرد.

وی یادآور شد: از آنجا که این نوع نمایش احتیاج به برخورد نزدیک با مخاطب و صمیمیت با او دارد، نمی تواند در فضای باز اجرا شود. ما در مدل ارتباط آیینی برای همگرایی، پیوستگی، همبستگی و انتقال پیغام جمعی حتماً احتیاج به یک فضای گرم داریم.

این مدرس و کارگردان تئاتر اضافه کرد: در نمایش 657 سعی نموده ام، هر آن چیزی که ما را به سمت تئاتر به مفهوم عام می برد، حذف کنم و تئاتری داشته باشم که تنها ماهیت آن مصاحبه و حرف به عنوان اکسیر گمشده جامعه امروز باشد.

گیل آبادی با بیان اینکه بداهه در تئاتر تعاملی تاثیر کمی دارد، گفت: ما می دانیم ممکن است بداهه در چه بخش هایی از کار شکل بگیرد. به همین علت بیشتر مدل ها را پیش بینی نموده ایم، ولی در مجموع کوشش کردیم محور اصلی نمایش که محور پیش برنده آن است، تغییر نکند.

کارگردان نمایش عاشقانه ها در خاتمه با اشاره به اینکه تئاتر نقاد، پرسشگر و تحلیل گر است، اظهار کرد: نگاه تئاتر، توسعه فکری جامعه است. اگر تئاتر درد نداشته باشد باید تعطیلش کرد. این هنر اگر فرمایشی باشد وارد سانتیمانتالیزمی می شود که حتی به خودش هم وفادار نیست، چه برسد به جامعه اش. به همین علت دغدغه ما در نمایش 657 بیان درد های جامعه و حرف دل مردم است.

سیما تیرانداز، امیر عظیمی، حمیدرضا ترکاشوند، فرانک جواهری، هلیا عمرانی، سحر رضاقلی، سینا صفری، محمد مهدی قاسمی، محمد سنجری و محمدحسین ابراهیمی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

657 به شیوه تعاملی روایتگر موضوعات عاطفی، اجتماعی و عاشقانه یک ماشین خواب است و تا 9 تیر ماه ساعت 19 روی صحنه خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2282

به "سیما تیرانداز چطور کولبر شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیما تیرانداز چطور کولبر شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید