طرح تهک کشاورزی در شهرستان های زابل، زهک و هامون اجرا می گردد

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران، محمود دیانتی ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی اجرای طرح کشاورزی در شمال سیستان و بلوچستان که به حضور دبیر تهک، رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان و روسای ادارات جهاد کشاورزی هامون، زهک و معاون اداره جهاد کشاورزی زابل و کارشناسان مربوطه برگزار گردید، گفت: به زودی طرح توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی در شهرستان های شمال استان اجرا می گردد.

طرح تهک کشاورزی در شهرستان های زابل، زهک و هامون اجرا می گردد

وی اضافه نمود: توسعه هواشناسی کاربردی یا تهک از خدمات حاکمیتی سازمان هواشناسی است که با برقراری ارتباط مستقیم با فعلان بخش های مختلفی نظیر کشاورزی، دریایی، حمل و نقل و... کوشش می نماید ضمن تأمین امنیت جانی و مالی فعالان از گزند پدیده های مخرب جوی، بهره وری در بخش های مختلف را افزایش دهد.

دیانتی با بیان اینکه توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی از اولویت های ماست، ادامه داد: موفقیت در اجرای این طرح احتیاجمند همکاری دو طرفه جهاد کشاورزی و هواشناسی است تا با برگزاری جلسات دیسکاشن تهک، مناسب ترین توصیه ها به کشاورزان شهرستان ارائه گردد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: دیسکاشن تهک محلی برای مشورت و اشتراک دانش هواشناسی و کشاورزی توسط کارشناسان مربوطه برای تدوین یک بسته راهبردی-مشورتی جهت ارتقای امنیت فراوری محصولات کشاورزی، دامی و منابع طبیعی از گزند پدیده های جوی و افزایش بهره وری در فراوری محصول است که خروجی آن یک گزارش ساده و عامه فهم است که در اختیار فراوریکنندگان نهایی این بخش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: خدمات این طرح قبل از آغاز کشت تا زمان برداشت محصول را در بر می گیرد و علاوه بر اطلاع رسانی، برای اعلام بهترین زمان کشت یا برداشت محصول، در باره بهترین زمان آبیاری یا سم پاشی محصولات نیز اطلاع رسانی می گردد تا به سبب وقوع برخی پدیده ها کشاورز متضرر نگردد یا فرایند سمپاشی برای محیط زیست مخاطره آمیز نگردد.

علیرضا روحی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هامون نیز در این جلسه با استقبال از اجرای طرح تهک کشاورزی در شمال استان گفت: طرح تهک کشاورزی علاوه بر اینکه باعث کاهش تلفات محصولات کشاورزی و منابع می گردد بلکه در مدیریت منابع آب و کوشش برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نیز کارایی دارد.

وی ادامه داد: افزایش بهره وری و بیلان کار نیز بخش بعدی خدمات تهک کشاورزی است که در شرایط کنونی احتیاج مبرمی به آن داریم و امیدواریم به زودی این طرح در شمال استان اجرا گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 65

به "طرح تهک کشاورزی در شهرستان های زابل، زهک و هامون اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تهک کشاورزی در شهرستان های زابل، زهک و هامون اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید