فرانسه ناو هواپیمابر به غرب آسیا می فرستد

به گزارش مجله رویای کره ای، رئیس جمهور فرانسه امروز پنجشنبه از قصد این کشور برای اعزام ناو هواپیمابر به منطقه غرب آسیا اطلاع داد.

فرانسه ناو هواپیمابر به غرب آسیا می فرستد

از سفر با تور ارزان پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز (پنجشنبه) از قصد این کشور برای اعزام یک ناو هواپیمابر به منطقه غرب آسیا خبر داده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از ماکرون نوشته فرانسه میخواهد ناو شارل دو گل و گروه ضربت همراه آن را از ژانویه تا آوریل در خاورمیانه مستقر کند.

ماکرون در یک سخنرانی به مناسبت سال نو میلادی برای ارتش فرانسه گفت: این ناو هواپیمابر از ژانویه تا آوریل 2020 از عملیات های نظامی Chammal (عملیات فرانسه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش) حمایت خواهد نمود و پس از آن روانه اقیانوس اطلس و دریای شمال خواهد شد.

خبرگزاری رویترز نوشته تصمیم فرانسه در شرایطی اتخاذ شده که پاریس نگران است شدت دریافت تنش ها میان ایران و آمریکا مبارزه با گروه تروریستی داعش را تضعیف کند.

امانوئل ماکرون از چندی پیش هم ایده تشکیل ارتش واحد اروپایی را مطرح نموده و در نخستین گام پیشنهاد نموده بود که ائتلافی دریایی متشکل از کشورهای اروپایی و شرکای این کشورها تشکیل شده و در خلیج فارس گشت زنی کند.

این ائتلاف، از ائتلافی که واشنگتن با مشارکت 6 کشور در خلیج فارس به راه انداخته، مجزاست، اما به گفته وزیر دفاع فرانسه میان دو ائتلاف هماهنگی و تماس برقرار خواهد بود تا از ایمنی تردد اطمینان حاصل گردد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 667

به "فرانسه ناو هواپیمابر به غرب آسیا می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه ناو هواپیمابر به غرب آسیا می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید