مرمت سردر جنوبی امامزاده زید بن موسی در خراسان جنوبی به انتها رسید

به گزارش مجله رویای کره ای، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از پایان مرمت سردر جنوبی امامزاده زید بن موسی(ع) (زیدالنار) در روستای آفریز خبر داد.

مرمت سردر جنوبی امامزاده زید بن موسی در خراسان جنوبی به انتها رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، علی شریعتی منش معاون میراث فرهنگی این اداره کل، امروز چهارشنبه 9 آبان با اعلام این خبر اضافه کرد: آرامگاه زیدالنار در روستای آفریز از توابع شهرستان قاینات واقع شده است . این بنای تاریخی ارزشمند مربوط به دوره صفویه است که در طی خاکبرداری سال 96 شواهدی از دوره های تیموری و قبل از آن به دست آمد.

او ادامه داد: در سالهای اخیر به ضلع جنوب غربی بنا سردری الحاق شده بود که به لحاظ زیباشناسی و معماری تناسبی با بنا نداشت، بدین منظور این الحاقات جمع آوری و طی خاکبرداری در جبهه جنوب غربی و اطراف بنا، شواهدی از بنای اولیه شامل، پی سردر ورودی، بقایای دیوارهای خشتی، آجرفرش دوره های قبل و نیم ستونهای مدور متصل به بنا بدست آمد که متعلق به قرون هشتم و نهم هجری است.

سریعتی منش گفت: در سال 1397 از محل اعتبارات استانی نسبت به خوانا سازی ، مرمت و بازسازی درگاه جنوبی طبق شواهد و آثار به دست آمده اقدام شد. همچنین نیم ستونهای مدور جبهه های شرقی و غربی بنا نیز خواناسازی شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 272

به "مرمت سردر جنوبی امامزاده زید بن موسی در خراسان جنوبی به انتها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت سردر جنوبی امامزاده زید بن موسی در خراسان جنوبی به انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید