مرکل به ادامه کوشش برای دستیابی به راهکارهای جهانی متعهد شد

به گزارش مجله رویای کره ای، صدراعظم آلمان بیان کرد: برلین به کوشش برای دستیابی به راه چاره های جهانی درباره چالش های 2019 ادامه خواهد داد و باید مسئولیت بیشتر و سنگین تری را در عرصه جهانی بر عهده گیرد.

مرکل به ادامه کوشش برای دستیابی به راهکارهای جهانی متعهد شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از آسوشیتدپرس، همزمان با بسته شدن تقویم سال 2018 میلادی که با یک آشفتگی سیاسی در آلمان همراه بود، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بخش ویژه ای از سخنرانی سالانه خود به مناسبت سال نوی میلادی را به توانایی تحقق یک رویکرد چند جانبه برای مسائل بین المللی اختصاص می دهد؛ سبکی که وی دائما از آن در مقابل تاکتیک های اول آمریکا دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا دفاع نموده است.

مرکل که چهار دوره صدر اعظمی آلمان را بر عهده داشته است به مدیریت تغییر آب و هوا، مدیریت مهاجرت و مبارزه با تروریسم به عنوان انواع چالش هایی که نیازمند یک دید بازتر است، اشاره نمود.

آلمان از سه شنبه اول ژانویه، ریاست دوره ای دو ساله شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده خواهد گرفت.

مرکل در متن این پیغام که دفتر صدر اعظمی آلمان امروز دوشنبه آن را منتشر کرد، گفت: ما می خواهیم تمامی مسائل را به خاطر منافع خودمان حل کنیم و اگر منافع دیگران را نیز در نظر بگیریم، می توانیم این کار را به نحو بهتری انجام دهیم.

وی اضافه نمود: این درسی است که ما از دو جنگ دنیای قرن گذشته آموخته ایم، اما این عقیده دیگر در دنیا امروز در بین افراد مختلف وجود ندارد و ایمان به همکاری بین المللی تحت فشار شدید قرار گرفته است. در چنین شرایطی ما باید مجددا به خاطر حفظ عقایدمان به پا خیزیم، گفت وگو کنیم و با قدرت بیشتری مبارزه کنیم و ما باید به خاطر منافع خودم مسئولیت بیشتر و سنگین تری را بر عهده بگیریم.

مرکل تاکید نمود: آلمان برای راه چاره های دنیای در سازمان ملل کوشش خواهد نمود و بودجه بیشتری را به بخش های یاری های بشردوستانه و دفاعی اختصاص می دهد. برلین می خواهد اتحادیه اروپا قدرتمندتر گردد و بتواند تصمیمات را با استواری بیشتری اتخاذ کند.

وی اذعان کرد که بسیاری از آلمانی ها در آلمان به خاطر مذاکرات طولانی مدت بی سابقه برای تشکیل دولت ائتلافی حاکم با مسائل بسیاری روبرو شده اند و سال 2018 از نظر سیاسی یک سال بسیار سخت بوده است.

مرکل که 13 سال است رهبری آلمان را بر عهده دارد گفت، فصلی را برای یک شروع جدید در اواخر ماه اکتبر با اعلام این که برای پنجمین دوره متوالی برای صدر اعظمی کاندید نخواهد شد، ایجاد نموده است.

وی همچنین از رهبری حزب محافظه کار اتحادیه دموکرات مسیحی که اصلی ترین حزب راست میانه آلمان محسوب می گردد، کناره گیری نموده است.

مرکل اعلام نموده که قصد دارد برای باقی دوره پارلمانی کنونی که تا سال 2021 میلادی ادامه خواهد داشت به عنوان صدر اعظم آلمان باقی خبماند، اما سوالاتی در خصوص این که آیا وی می تواند تا آن موقع دوام بیاورد یا خیر؟ همچنان باقی است، چرا که تنش های بسیاری در داخل ائتلاف حاکم مرکل وجود دارد.

وی همچنین در پیغام سال نوی خود اضافه نمود: دموکراسی با تغییر زنده است. ما آن چه را که پیشینیان مان برای ما به یادگار گذاشته اند، تقویت نموده ایم و شکل گیری و تقویت امور کنونی را برای افرادی که پس از ما زمام امور را در دست می گیرند باقی خواهیم گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 123

به "مرکل به ادامه کوشش برای دستیابی به راهکارهای جهانی متعهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل به ادامه کوشش برای دستیابی به راهکارهای جهانی متعهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید