نمایش پرچم سوریه و تصاویر اسد در کنفرانس اپوزیسیون ترکیه در استانبول

به گزارش مجله رویای کره ای، روزنامه الوطن سوریه نوشت: صدای داخل سوریه در کنفرانسی که معارضان ترکیه درباره سوریه در استانبول برگزار کردند، بعد از چند سال که به دلیل سیاست های حزب حاکم نادیده گرفته می شد، شنیده شد.

نمایش پرچم سوریه و تصاویر اسد در کنفرانس اپوزیسیون ترکیه در استانبول

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حزب خلق جمهوری خواه ترکیه، که مهم ترین حزب چپ میانه در این کشور است، روز شنبه کنفرانس بین المللی درباره سوریه با شعار درهای باز برای صلح در سوریه برگزار کرد که طبق گزارش ها، مقام های ترکیه به برخی از شخصیت های سوری، که به این کنفرانس دعوت شده بودند، ویزا نداد.

روزنامه الوطن سوریه در گزارشی به نقل از سرکیس کاسارچیان از مشارکت کنندگان سوری در کنفرانس مذکور، نوشت این کنفرانس بسیار مثبت بود و گامی ویژه برای آشنا کردن ملت ترکیه با واقعیت آنچه در سوریه در جریان است، برداشت.

کاسارچیان شرح داد، این کنفرانس فرصتی را برای خبرنگاران و دانشگاهیان سوری فراهم آورد تا دیدگاه های شان را درخصوص مساله سوریه بیان کنند.

وی اعلام کرد، دیدگاه های داخل سوریه، در ترکیه نادیده گرفته می شد و تمامی کنفرانس هایی که همواره به پرونده سوریه می پرداخته اند تحت نظارت حزب حاکم عدالت سوریه برگزار می شده؛ بنابراین، این حزب به دلیل گرایش های سیاسی خود، همواره مشتاق بود که نظر اکثریت در سوریه را نادیده بگیرد.

از سوی دیگر، وائل ملص فعال حقوق بشر و اجتماعی اعلام کرد که وی پیامی را از سوی رهبری حزب عربی سوسیالیستی بعث و کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق به مشارکت کنندگان قرائت کرد.

به گفته وی، حزب بعث در این پیامش شرح داد: تجاوز مستمر به سوریه، اشغال بخشی از خاک آن، حمایت از تروریسم، تمامی اقدامات دولت تحت رهبری حزب عدالت و توسعه در نقض قوانین بین المللی و حاکمیت سوریه و روابط تاریخی و فرهنگی مستحکم میان ملت های سوریه و ترکیه اقتضا می کند که همگی برای متوقف کردن آن (مداخله) و بازگرداندن روابط میان دو ملت به روال قبلی تلاش کنند.

وی شرح داد، به رغم وجود برخی دیدگاه هایی در حمایت از گروه های تروریستی در سوریه، ولی بازتاب های این کنفرانس بسیار جذاب بود.

ملص افزود، خلال کنفرانس پرچم سوریه برافراشته شد و تصاویری از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در میان شهروندانی از طیف های مختلف به نمایش درآمد که این تصاویر بازتابی بسیار مثبت در میان مشارکت کنندگان و حتی رسانه های ترکیه داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 419

به "نمایش پرچم سوریه و تصاویر اسد در کنفرانس اپوزیسیون ترکیه در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش پرچم سوریه و تصاویر اسد در کنفرانس اپوزیسیون ترکیه در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید