هفتم نوامبر، تاریخ احتمالی شهادت بولتون در مجلس نمایندگان

به گزارش مجله رویای کره ای، در ادامه تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره رسوایی رئیس جمهور این کشور در سوءاستفاده از قدرت در تعاملات سیاسی با رئیس جمهور اوکراین، احتمالا مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید روز هفتم نوامبر راهی این مجلس خواهد شد تا شهادت دهد.

هفتم نوامبر، تاریخ احتمالی شهادت بولتون در مجلس نمایندگان

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران، در ادامه تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص پرونده رسوایی رئیس جمهور این کشور موسوم به اوکراین گیت، به نظر می رسد این بار نوبت به مشاور سابق و مغضوب ترامپ رسیده تا پای به مجلس نمایندگان گذارد و اطلاعات خود را به نمایندگان این مجلس ارائه دهد.

بر اساس گزارش هیل، وبگاه نزدیک به کنگره آمریکا، جان بولتون احتمالا روز هفتم نوامبر در مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شده و به سوالات محققین مجلس نمایندگان آمریکا پاسخ خواهد داد. براساس آنچه منبعی آگاه به هیل گفته، این جلسه قرار است پشت درهای بسته برگزار شود.

روشن نیست که آیا بولتون حاضر می شود از اقدامات ترامپ دفاع کند یا فعالیت های خود را در اعمال فشار بر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور تازه کار اوکراین توضیح دهد.

خبر وبگاه هیل در حالی منتشر شده که جمعه گذشته، ان بی سی نیوز گزارش داده بود که وکلای مشاور امنیت ملی سابق آمریکا که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از این سمت اخراج شد ظاهراً با برخی از مقام های دخیل در پروسه استیضاح ترامپ در تماس هستند.

در صورتی که بولتون علیه ترامپ شهادت دهد، سخنان او می تواند مستندات مهمی درباره سیاست های ترامپ در قبال اوکراین در اختیار افراد دخیل در پیشبرد تحقیقات استیضاح ترامپ قرار دهد. وی یکی از طرف های مکالمه ای جنجالی بین دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در روز 25 جولای بوده است.

گزارش ها حاکی است ترامپ در گفت وگوی تلفنی سوم مهرماه خود با رئیس جمهور اوکراین او را برای تحقیقات فساد از کسب و کار خانوادگی جو بایدن تحت فشار قرار داده است. هانتر، فرزند بایدن عضو هیات مدیره یکی از شرکت های فعال در حوزه گاز در اوکراین بوده است.

بر اساس گزارش ها، ترامپ رئیس جمهور اوکراین را تهدید کرده بود که تا زمانی که در زمینه مبارزه با فساد (مرتبط با خاندان بایدن) اقدامات جدی صورت ندهد، از کمک های نظامی واشنگتن به کی یف خبری نخواهد بود. بایدن، جدی ترین رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات 2020 محسوب می شود و کسب اطلاعات از عملکرد فرزند او می تواند حربه ای قوی در رقابت های انتخاباتی آینده باشد.

این اطلاعات توسط یک افشاگر که یک مامور سابق سیا بوده، افشا شده است. هویت این افشاگر هنوز مشخص نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 552

به "هفتم نوامبر، تاریخ احتمالی شهادت بولتون در مجلس نمایندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتم نوامبر، تاریخ احتمالی شهادت بولتون در مجلس نمایندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید