کاهش وزن در خواب

به گزارش مجله رویای کره ای، خواب کافی در طول شبانه روز، تاثیر بسیار زیادی روی کاهش وزن دارد. محققان دریافته اند که یکی از مؤثرترین راه ها برای پایین آوردن کالری مصرفی، خوابیدن به مقدار ضروری است.

کاهش وزن در خواب

دیر خوابیدن و کم خوابیدن می تواند باعث بروز چاقی گردد. زمانی که ریتم شبانه روزی به هم می ریزد، بدن هورمون گرلین بیشتری ترشح می نماید؛ این هورمون عامل افزایش اشتهاست و باعث پرخوری و در نهایت اضافه وزن می گردد.

شما می توانید با انجام چند کار ساده پیش از خواب (که در این مطلب به آنها پرداخته می گردد)، فرآیند کاهش وزن را تسریع ببخشید.

1) قبل از خواب نوشیدنی نخورید

پیش از خواب، نوشیدن مایعات را به حداقل برسانید. در غیر اینصورت با اختلال در خواب و افزایش کالری مصرفی روبرو خواهید بود. معمولاً کالری مایعات دست کم گرفته می گردد، اما ضروری است به کالری مایعات مصرفی، توجه بیشتری کنید. اگر قبل از خواب نوشیدنی بخورید، بدنتان نمی تواند به خوبی فرآیند کالری سوزی را انجام دهد.

2) خاموش کردن تلویزیون

آیا می دانستید افراد لاغر کسانی هستند که کمتر تلویزیون دیدن می نمایند؟ مطالعات اخیر نشان می دهند که دیدنی تلویزیون در هر دو ساعت، خطر ابتلا به دیابت را تا 20درصد، بیماری قلبی تا 15درصد و مرگ زودهنگام را 13درصد افزایش می دهد.

3) دوری از وسایل الکترونیکی

یافته ها نشان می دهند که هرچقدر در اتاق خواب، وسایل الکترونیکی بیشتری وجود داشته باشد، احتمال چاقی، به ویژه در بچه ها افزایش می یابد. برای اینکه هم خودتان و هم فرزندتان از گزند چاقی در امان بمانید، بهتر است وسایل الکترونیکی همانند موبایل و تبلت را در فضای دیگری بگذارید و به اتاق خواب نبرید.

4) نوشیدن چای

فالماس می گوید: حقیقتی در رابطه با نوشیدن یک فنجان چای آرام بخش وجود دارد و آن این است که مغز شما بعد از صرف چای، سرعت فعالیتش را کاهش می دهد و خود را آرام می نماید [ به ریلکس شدن اعصاب و روان اشاره دارد]. چند نمونه از برترین چای هایی که می توان پیش از خواب نوشید عبارتند از: بابونه، نعناع، اسطوخودوس و سنبل الطیب؛ که خواص آرام بخش دارند.

اگر به خوبی این موارد را رعایت کنید، خواهید دید که کاهش وزن در خواب امکان پذیر است.

منبع: eat this

منبع: همگردی
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1845

به "کاهش وزن در خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش وزن در خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید