کشف پنیرهای 2600 ساله در مصر

به گزارش مجله رویای کره ای، باستان شناسان مصری با کاوش در گورستان باستانی سقاره، پنیرهای سفیدی که به بیش از دو هزار سال پیش تعلق دارند را کشف کردند.

کشف پنیرهای 2600 ساله در مصر

به گزارش خبرنگاران به نقل از نشنال، باستان شناسانی که در گورستان باستانی سقاره واقع در مصر مشغول کاوش بودند، چندین تکه پنیر سفید که به دودمان بیست وششم مصر باستان، یعنی فاصله بین 664 تا 525 پیش از میلاد تعلق دارند، کشف کردند.

وزارت آثار باستانی مصر با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: باستان شناسان چندین محفظه سفالین را کشف نموده اند که حاوی پنیرهای سفید هستند.

بر اساس این بیانیه، این اکتشاف در جریان نخستین مرحله از ششمین فصل کاوش های این مکان اجرا شده است. البته در جریان این کاوش، محفظه های سفالین دیگری نیز کشف شده است که محتویات داخل آن ها در روزهای آینده تعیین خواهد شد.

گورستان سقاره یکی از بزرگترین مجموعه آثار تاریخی مصر را در خود جای داده است. از سال 2018 تا به امروز، مأموریت های باستان شناسی مختلفی به کشف مجموعه ای از آثار تاریخی قابل توجه از جمله بیش از یکصد تابوت باستانی منجر شده است.

آدینه گذشته نیز مرکز فرعون خوفو در فلات جیزه افتتاح شد. مرکز فرعون خوفو نوعی مکان رفاهی خدماتی ویژه بازدیدکنندگان است که در غرب این فلات ساخته شده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2156

به "کشف پنیرهای 2600 ساله در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف پنیرهای 2600 ساله در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید