کنترل فشار خون بالا با مصرف غلات کامل ، نمک بی نام و نشان نخرید

به گزارش مجله رویای کره ای، کارشناس نظارت و پایش فرآورده های سلامت گفت: برای پیشگیری از ابتلاء به فشار خون بالا، مصرف غلات کامل به جای غلات تصفیه شده توصیه می گردد.

کنترل فشار خون بالا با مصرف غلات کامل ، نمک بی نام و نشان نخرید

به گزارش خبرنگاران، بیتا نافعی کارشناس نظارت و پایش فرآورده های سلامت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مورد رژیم غذایی DASH توضیحاتی ارائه کرد و اضافه نمود: دش مخفف عبارت Dietary Approaches to Stop Hypertension به معنای رویکرد خوراکی برای توقف فشار خون بالا است.

وی ادامه داد: از جمله این توصیه ها به مصرف غلات کامل به جای غلات تصفیه شده، استفاده از میوه و سبزیجات به خصوص مواردی که حاوی پتاسیم بیشتری هستند نظیر موز، سیب، کشمش، کلم بروکلی و…، مصرف لبنیات کم چرب، ماهی و گوشت های کم چرب و کاهش مصرف نمک و چربی ها و شیرینی ها در طول روز است.

نافعی اضافه نمود: برای پیشگیری از ابتلاء به فشارخون بالا، مصرف غلات کامل به جای غلات تصفیه شده توصیه می گردد.

وی، توصیه هایی در مورد تغییر عادات مصرف نمک و یافتن جایگزین برای طعم دادن به مواد غذایی نظیر استفاده از سماق، لیموترش، ادویه ها و…، ارائه داد و در ادامه به نحوه خرید سالم اشاره نمود و گفت: توجه به برچسب محصولات و آنالیز نشانگر رنگی مباحث مهمی است که هر شهروند باید مطلعی لازم را داشته باشد.

نافعی با تاکید از پرهیز از خرید هرگونه نمک بی نام و نشان و فاقد پروانه بهداشتی ساخت، توضیح داد: مراجعه منظم به پزشک کلید کنترل فشارخون شما است.

وی اضافه نمود: اندازه گیری فشارخون در منزل و نگهداری نتایج ثبت شده، میزان تأثیر تغییر شیوه زندگی را معین می نماید همچنین به پزشک خودتان یاری می نماید تا به عارضه هایی که ممکن است وجود داشته باشد، مطلع گردد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1672

به "کنترل فشار خون بالا با مصرف غلات کامل ، نمک بی نام و نشان نخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل فشار خون بالا با مصرف غلات کامل ، نمک بی نام و نشان نخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید