18 بانک تحریمی، قبلا تحریم شده بودند

به گزارش مجله رویای کره ای، ایالات متحده مدعی شده که تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده و 18 نهاد مالی ایرانی را تحت تحریم های خود قرار داده است.

18 بانک تحریمی، قبلا تحریم شده بودند

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که این وزارتخانه طی رایزنی با وزارت خارجه این کشور نهادهای اقتصادی ایران را برای قرار دادن در لیست تحریم ها شناسایی کرده است و عنوان کرده این تحریم ها با هدف جلوگیری از دستیابی غیر قانونی ایران به دلار بوده است، در حالی که ایران در گذشته نیز نمی توانسته به واسطه این بانک ها مبادله ای انجام دهد و پولی جا به جا کند اما ایالات متحده این امر را به صورت رسمی اعلام نکرده بود. وزارت خزانه داری آمریکا این بانک ها را به صورت نانوشته و در قالب تحریم های کلی در گذشته تحریم کرده بودند و امروز اتفاق جدیدی نیفتاده است و صرفا اسم این بانک ها را اعلام کرده اند.

پس از روی کار آمدن ترامپ و خروج از برجام و وضع تحریم های ثانویه، بانک های بین المللی به واسطه ترس از تحریم های ثانویه به پیشواز رفته بودند و با این بانک ها تعامل اقتصادی و اقتصادی نداشتند. اتفاقی که امروز مبنی بر تحریم 18 بانک جهانی رقم خورده است صرفا اسم آوردن از این بانک ها است. این اقدام آنها جنبه روانی دارد و به دنبال بهره برداری خاص از این خبر هستند تا بر بازار و عرصه سیاست تاثیر بگذارند. در واقع هدف آنها فشار حداکثری بر ایران است تا ایران را به سمت خواسته های خود سوق دهند. در این میان ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که مقوله اقتصادی و تحریم بهترین ابزار است تا بتواند یک جنگ روانی تمام عیار علیه ایران راه اندازی کند.

دولت فعلی ایالات متحده از همان سال 2016 با هدف جنگ روانی، اقدامات مختلف خود علیه ایران را آغاز کرده که یکی از آنها تحریم هایی بوده است که امروز شاهد هستیم به آخرین درجه خود رسانده است. آنها یک مرتبه به صورت کلی ایران را تحریم کرده اند اما در هر برهه زمانی قسمتی از این تحریم ها را بزرگنمایی می کنند و دوباره مطرح می کنند تا مدیریت عرصه سیاسی را در اختیار داشته باشند و جنگ جدیدی روانی علیه ایران را بیندازند. این آخرین حربه ترامپ و ایالات متحده آمریکا است تا به ایران ضربه وارد کنند. آنان در این میان بازار اقتصادی ایران را هدف قرار داده اند تا از این طریق با کمترین هزینه و با سرعت بیشتری به اهداف سیاسی خود برسند.

*کارشناس اقتصاد سیاسی

منبع: آرمان

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1269

به "18 بانک تحریمی، قبلا تحریم شده بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 بانک تحریمی، قبلا تحریم شده بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید