آتلانتیک: رسوایی اوکراین گیت از کنترل ترامپ خارج شده است

به گزارش مجله رویای کره ای، نشریه آتلانتیک با اشاره به ابعاد در حال گسترش پرونده اوکراین گیت، نوشته است که این رسوایی عملا از کنترل ترامپ خارج شده و حلقه بزرگی از مقام های ارشد دولت او را هم درگیر نموده است.

آتلانتیک: رسوایی اوکراین گیت از کنترل ترامپ خارج شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه آتلانتیک در گزارشی با موضوع پرونده در حال گسترش اوکراین گیت، نوشته است که این موضوع عملا از کنترل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خارج شده و نه تنها او، بلکه حلقه مقام های ارشد دولت وی را هم گرفتار نموده است.

دیوید گراهام نویسنده این گزارش، با اشاره به انتشار مداوم اطلاعات در خصوص این پرونده، نوشته است: این دیگر یک جنجال بر سر شکایت یک افشاگر، یک متحد آمریکا در شرق اروپا و یک رئیس جمهور نیست. این حالا یک رسوایی فراگیر است که بسیاری از مقام های ارشد در دولت ترامپ در آن دخیل بوده اند و کشورهای سرتاسر دنیا از استرالیا تا اوکراین و از چین تا انگلستان را تحت فشار قرار داده اند.

نویسنده در ادامه با اشاره به اطلاعاتی که در هفته های اخیر در خصوص ابعاد سوء استفاده ترامپ و حلقه اطراف وی از قدرت منتشر شده، نوشته است: واقعیت تغیر ننموده است، بلکه آنچه تغییر نموده، چیزی است که افکار عمومی می داند.

گراهام در این رابطه به انتشار متن مکالمه ترامپ با ولوودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و همچنین مکاتبات گوردون ساندلند سفیر دولت آمریکا در اتحادیه اروپا و بیل تیلور کاردار و نماینده آمریکا در اوکراین اشاره نموده است. این اطلاعات به خوبی نشان می دهند که ترامپ کی یف را برای پیشبرد تحقیقات علیه پسر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها در رقابت های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری، تحت فشار قرار داده است.

هانتر پسر جو بایدن از اعضای هیأت مدیره هلدینگ اوکراینی بریسما است. این هلدینگ از چند سال پیش به فساد اقتصادی متهم شده است. هرچند ترامپ این موضوع را کتمان می نماید، اما شواهد حاکی از آن است که وی امیدوار بوده با تحت فشار قرار دادن اوکراین برای پیشبرد این پرونده و اتهام زنی به فرزند بایدن، رقیب احتاقتصادی خود در انتخابات 2020 را به فساد اقتصادی متهم کند و شانس پیروزی مجدد خود در انتخابات را افزایش دهد.

در این گزارش با اشاره به ابراز تمایل ترامپ به دریافت یاری از چین و دیگر کشورها برای بی اعتبار کردن بایدن، عنوان شده است که بسیاری از اعضای ارشد دولت ترامپ از جمله مایک پنس معاون رئیس جمهور، مایک پامپئو وزیر خارجه، رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ، ریک پری وزیر انرژی و تعدادی از دیپلمات های آمریکایی در اروپا، در اقدامات سیاسی ترامپ علیه بایدن نقش داشته اند.

گراهام می افزاید: در مجموع، افشای این اطلاعات نشان می دهد که چطور ترامپ بخش بزرگی از قوه مجریه حکومت فدرال را برای هوی و هوس و آینده سیاسی خود به خدمت گرفته است. این یک حقیقت ساده است. تنها یک بخش بحث باقی مانده و آن هم این است که آیا این رفتار درستی بوده؟ دو قرن تاریخ و سابقه، نشان می دهد که پاسخ منفی است.

نویسنده در خاتمه با اشاره به اینکه ترامپ با وجود رایزنی با سران چندین کشور، نهایتا نتوانسته ادعاهای خود علیه بایدن و پسرش را ثابت کند، در خصوص آنچه ترامپ انجام داده، جمله ای از خود ترامپ علیه بایدن را نقل نموده است: بحث کارزار تبلیغاتی نیست. بحث فساد است، آن هم در ابعادی عظیم!

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 446

به "آتلانتیک: رسوایی اوکراین گیت از کنترل ترامپ خارج شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتلانتیک: رسوایی اوکراین گیت از کنترل ترامپ خارج شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید