آماده باش دستگاه های کرمانشاه برای میزبانی زوار اربعین

به گزارش مجله رویای کره ای، مسئول قرارگاه ستاد اربعین استان کرمانشاه در مرز خسروی با انتقاد از عملکرد بعضی دستگاه ها در بحث آمادگی خدمات رسانی به زوار اربعین گفت: نهایتا تا 10 مهر باید همه کارها صورت گرفته و دستگاه ها آمادگی کامل برای میزبانی زوار را داشته باشند.

آماده باش دستگاه های کرمانشاه برای میزبانی زوار اربعین

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، جعفر همتی در جلسه امروز (21 شهریور) ستاد اربعین استان با اشاره به بازگشایی مرز خسروی، از راه اندازی قرارگاه اربعین در این مرز اطلاع داد و اضافه کرد: هر یک از دستگاه ها باید تا دوشنبه هفته آینده (25 شهریور) معاون یا نماینده خود را برای استقرار در این قرارگاه معرفی نمایند.

وی اضافه کرد: نماینده معرفی شده باید اختیار تام داشته باشد تا مسائل احتمالی هرچه سریع تر در مرز مرتفع گردد.

وی با انتقاد از عملکرد استان های تعیین در بحث اقدامات انجام شده در مرز خسروی گفت: متاسفانه استان های تعیین مرز خسروی تنها حدود 30 درصد از تعهدات شان را عملی نموده اند و 70 درصد دیگر باقی مانده است.

همتی از عدم حضور شهرداری منطقه 13 تهران نیز انتقاد کرد و اضافه کرد: سال گذشته ضعیف ترین شهرداری تهران را در بحث اربعین به استان دادند و این شهرداری از 15 مهر در استان مستقر شد، اما سال جاری هنوز خبری از شهرداری منطقه 13 نیست و با توجه به این که زمانی تا اربعین نداریم از استاندار کرمانشاه می خواهیم این مسئله را با جدیت پگیری نمایند.

وی در ادامه به تشریح وظایف هریک از دستگاه های استان در بحث خدمات رسانی ایام اربعین پرداخت و تاکید نمود: زمانی تا اربعین باقی نمانده و خدمات رسانی به زوار از 13 مهرماه رسما شروع می گردد و همه دستگاه ها باید نهایتا تا 10 مهر تمام کارهای باقی مانده را انجام دهند.

همتی توضیح داد: بعضی اقدامات نیز باید زودتر و تا سرانجام شهریور به اتمام رسد و باید بتوانیم استان را به نحو شایسته برای پذیرایی از زوار آماده کنیم.

این مسئول بر مهیا کردن ظرفیت اسکان 20 هزار نفر در مرز خسروی و قصرشیرین تاکید نمود واضافه کرد: بخشی از این اسکان برعهده هلال احمر و بخشی بر عهده سپاه است.

وی اضافه کرد: شش پارکینگ هم در خسروی و قصرشیرین باید نهایتا تا سرانجام شهریور تحویل گردد که تاکنون دو مورد آن آماده شده است.

همتی از استقرار سه بیمارستان صحرایی در خسروی و قصرشیرین هم اطلاع داد و اضافه کرد: راه اندازی این سه بیمارستان با ارتش، هلال احمر و سپاه است.

مسئول قرارگاه ستاد اربعین استان در مرز خسروی اضافه کرد: کمیته بهداشت و درمان نیز باید 12 پُست امدادی را به همراه 50 دستگاه آمبولانس در جهت قصرشیرین و مرز خسروی مستقر کند.

وی اضافه کرد: بانک ها نیز باید تا پنجم مهرماه 50 خودپرداز را در مرز خسروی و قصرشیرین مستقر نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 363

به "آماده باش دستگاه های کرمانشاه برای میزبانی زوار اربعین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش دستگاه های کرمانشاه برای میزبانی زوار اربعین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید