معماری ویلا مدرن: ابتلای پلنگ باغ وحش ارم به بیماری فوق حاد عفونی

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرگزاری خبرنگاران-مدیر باغ وحش ارم از بیماری عفونی یک قلاده ماده پلنگی که سال 98 از پارک پردیسان به باغ وحش ارم منتقل شد، اطلاع داد.

معماری ویلا مدرن: ابتلای پلنگ باغ وحش ارم به بیماری فوق حاد عفونی

جهت دریافت خدمات معماری ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،در خرداد 98 یک قلاده پلنگ ماده به نام ماوی در حالی که تنها دو ماه داشت از شکارچیان در شهرستان میانه آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد.

چون در دو ماهگی از دامان طبیعت جداشده بود امکان بازگشت مجدد به زیستگاه را نداشت، به همین خاطر پس از کشف و ضبط به پارک پردیسان تهران منتقل شد و 7 دی سال 1398 از پارک پردیسان به باغ وحش ارم منتقل شد، اما به گفته مدیر باغ وحش ارم این ماده پلنگ اکنون دچار بیماری حادعفونی شده است و حال مساعدی ندارد.

پرویز قندالی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره شرایط ماوی گفت: دلیل بیماری این ماده پلنگ، با یاری دانشکده دامپزشکی در حال پیگیری است و با توجه به آزمایش های اولیه ماوی دچار یک عامل فوق حاد عفونی شده است.

مدیر باغ وحش ارم گفت: بیماری ماوی با اسهال شروع شد و پس از درمان تامین آب بدن پلنگ، متاسفانه تشنج کرد و در آنالیز ها معین شد که عفونت حاد بر سیستم عصبی آن تاثیر گذاشته ودر حال درمان است.

وی درباره اقداماتی که برای درمان ماوی اجرا شده است، ادامه داد: به دلیل اینکه ماوی نمی تواند غذا بخورد مدام در حال سرم درمانی و دریافت آنتی بیوتیک است، به دانشکده دامپزشکی نیز برای انجام سی تی اسکن منتقل شد و به طور کلی در حال درمان است.

مدیر باغ وحش ارم اضافه کرد: درحال حاضر منتظر جواب آزمایش های تکمیلی هستیم تا دلیل اصلی بیماری معین گردد. فعلا طبق نتیجه آزمایشات اولیه یک عامل عفونی فوق حاد مرکز عصبی پلنگ را تحت تاثیر قرار داده است، چون ماده پلنگ تشنج می کرد البته این موضوع در حال حاضر کنترل شده و در حال سرم درمانی است.

وی اضافه کرد: اینکه پلنگ ماده زنده بماند یا نه معلوم نیست. باید درمان ادامه داشته باشد و آزمایشات انجام گردد.

مدیرباغ وحش ارم در پاسخ به اینکه غذای ماوی در شرایطی به او داده می گردد، گفت: غذای حیوانات گوشتخوار به صورت بسته بندی از کشتارگاه به باغ وحش می اید و کاملا بهداشتی است.

قندالی در سرانجام توضیح داد: از دیروز کارشناسان محیط زیست، دامپزشکان محیط زیست، سرگروه تیم - دکتر رستمی - حضور داشتند و امور را پیش می بردند و در حال حاضر نیز منتظر جواب آزمایشات هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2021

به "معماری ویلا مدرن: ابتلای پلنگ باغ وحش ارم به بیماری فوق حاد عفونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری ویلا مدرن: ابتلای پلنگ باغ وحش ارم به بیماری فوق حاد عفونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید