اتحادیه اروپا آماده تحریم رهبران کودتای میانمار

به گزارش مجله رویای کره ای، وزرای خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) رئیس سیاست خارجی این بلوک و شاخه اجرایی آن را موظف نموده اند تا یکسری اقدامات را برای هدف قرار دادن عاملان و مقصران کودتای اول فوریه امسال میلادی و سرنگونی دولت مدنی میانمار در نظر بگیرند.

اتحادیه اروپا آماده تحریم رهبران کودتای میانمار

با ما سفر کنید و با تورهای اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این وزرا در نشست خود اعلام کردند: اتحادیه اروپا خواهان کاهش تنش بحران کنونی در میانمار به وسیله توقف سریع شرایط فوق العاده، احیای مجدد دولت مشروع مدنی و شروع به کار مجلس منتخب است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: در واکنش به کودتای نظامی، اتحادیه اروپا آماده تصویب اقدامات محدود کننده و هدف قرار دادن مسببان اصلی این کودتاست. تمامی ابزار را به کار می گیرد و این مساله را آنالیز می نماید.

به همین دلیل، نهاد حقوق بشر سازمان ملل نیز نخستین نشست در سطح عالی خود در سال 2021 و با وجود نگرانی درباره مساله کودتای میانمار شروع کرد.

این نشست چهار هفته ای در شورای حقوق بشر سازمان ملل که امروز شروع به کار نموده، با حضور روسای جمهوری و نخست وزیران برگزار می گردد.

مسائل دیگری که در این نشست مطرح می گردد، بازداشت الکسی ناوالنی، منتقد کرملین، شرایط حقوق بشری در کشورهایی چون اتیوپی و سریلانکا، رفتار چین با مسلمانان اویغور و حمایت از خشونت ها در نیکاراگوئه است.

از زمان کودتای اول فوریه امسال میلادی در میانمار، ارتش این کشور امور را به دست گرفته و علاوه بر بازداشت و حبس آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار و رئیس جمهوری، تعدادی دیگر از سیاستمداران و قانونگذاران را نیز دستگیر نموده است.

ارتش میانمار علت این کودتا را عدم رسیدگی دولت مدنی به شکایت تقلب گسترده در انتخابات مجلسی سال گذشته میلادی می داند که در آن، حزب سوچی توانست قدرت را به دست بگیرد. ارتش میانمار می گوید این کودتا برای برقراری نظم در کشور ضرورت داشته است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1507

به "اتحادیه اروپا آماده تحریم رهبران کودتای میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا آماده تحریم رهبران کودتای میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید