از ترفند ذهن آگاهی چه می د انید؟

به گزارش مجله رویای کره ای، طبق اعلام وبگاه راهنمای بهداشتی دانشگاه هاروارد، این ترفند که بر آگاهی حسی اتکا دارد و از ذهن آگاهی ریشه می گیرد، اضطراب را دور می نماید، به درمان افسردگی، اختلالات ناشی از اعتیاد، فشارخون پایین و برطرف فشار ذهنی یاری می نماید.

از ترفند ذهن آگاهی چه می د انید؟

به یاری این ترفند می توانیم ذهن خود را با اتکا به حواس پنجگانه بینایی، شنوایی، لامسه، بویایی و چشایی، به زمان حال حاضر برگردانیم

وقتی اضطراب آرامش ذهنی ما را به خطر اندازد، دم را غنیمت شمردن سخت می گردد. اما با یک ابزار ذهن آگاهی که روان شناسان متعددی از آن استفاده می نمایند، می توان ذهن را در زمان حال مستقر کرد و از اضطراب رهاند.

ابزار 1-2-3-4-5 روشی ساده و در عین حال کارساز برای در اختیار دریافت دوباره ذهن به هنگام هجوم اضطراب است و در شمارش معکوس از 5 تا 1 خلاصه نمی گردد. بلکه به یاری این ترفند می توانیم ذهن خود را با اتکا به حواس پنجگانه بینایی، شنوایی، لامسه، بویایی و چشایی، به زمان حال حاضر برگردانیم.

در گام نخست، فردی که دستخوش اضطراب شده است، باید به اطراف خود بنگرد و پنج چیز را ببیند. سپس باید به چهار چیز گوش بسپارد، سه چیز را، از حلقه انگشتش تا انگشتان پا در درون کفش، لمس کند و سپس دو بو را استشمام کند.

پایان باید مزه ای را، حتی اگر زبان خودش باشد، بچشد. این مراحل سریعاً جواب می دهد و کارایی این ابزار ثابت شده است.

الن هندریکسن، روان شناس درمانی و نویسنده کتاب در دست انتشار چگونه خودمان باشیم، در مصاحبه با وایس می گوید: برگرداندن توجه خودمان به حواس مان باعث می گردد به حال حاضر برگردیم و شمارش در چرخه افکار وقفه ایجاد می نماید.

طبق توصیه سامانه بهداشت درمانی مایو نیز برای به حداقل رساندن حس اضطراب باید ورزش کرد، زیرا توجه ما را بر اکنون و اطراف مان تمرکز می دهد و از اضطراب دور می نماید. یعنی فرایند افکار ناخوشایند را دچار وقفه می نماید.

طبق اعلام وبگاه راهنمای بهداشتی دانشگاه هاروارد، این ترفند که بر آگاهی حسی اتکا دارد و از ذهن آگاهی ریشه می گیرد، اضطراب را دور می نماید، به درمان افسردگی، اختلالات ناشی از اعتیاد، فشارخون پایین و برطرف فشار ذهنی یاری می نماید.

بنابراین، اگر حس کردید که اضطراب دارد به سراغ تان می آید، بر چیز هایی تمرکز کنید که می توانید ببینید، حس کنید، و لمس کنید، و از ناآسودگی هایی که فقط در ذهن می توانند خانه نمایند، چشم بپوشید.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1303

به "از ترفند ذهن آگاهی چه می د انید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ترفند ذهن آگاهی چه می د انید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید