افزایش وام بدون ضامن بازنشستگان به 5 میلیون تومان

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص وام به بازنشستگان گفت: سقف وام بدون ضامن به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی که تعداد آنها به 3.5 میلیون نفر می رسد از 2 میلیون تومان به 5 میلیون تومان افزایش یافته است. این وام بدون ضامن و در شکل تسهیلات قرض الحسنه خواهد بود.

افزایش وام بدون ضامن بازنشستگان به 5 میلیون تومان

شریعتمداری گفت: قبلا منابع این تسهیلات 200 میلیارد تومان بود که این رقم به 2هزار و 230 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه از ظرفیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش مهارت به جامعه ایثارگر و فرزندان شهدا و جانبازان استفاده می گردد، گفت: برای جذب این افراد در بازار کار بهترین یاری مهارت آموزی و آموزش مهارت است.

سقف تسهیلات بدون ضامن بازنشستگان 5 میلیون تومان شد

همچنین شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تسهیلات بدون ضامن تا سقف 5 میلیون تومان توسط بانک رفاه به بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی پرداخت می گردد.

وی همچنین در خصوص تسهیلات اشتغالزایی در مناطق روستایی گفت: براساس سیاست دولت برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر قرار شد حدود 1.22 میلیارد دلار با نرخ های کشور تبدیل به ریال شده و همچنین 13 هزار و 800 میلیارد تومان از منابع بانک ها نیز تجهیز گردد و در اختیار متقاضیان اشتغال قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این تسهیلات توسط کمیسیون نظارت که در استان ها زیر نظر استانداران تشکیل شده رصد می گردد و حدود 1900 گروه نظارتی بر این تسهیلات نظارت می نماید و تا به امروز 247 هزار فرصت شغلی با داشتن بیمه نامه در کشور ایجاد شده است.

به گفته شریعتمداری نرخ تسهیلات اشتغال روستایی بین 4، 6 و 10 درصد پرداخت می گردد البته بعضی از کسب وکارها به دلیل بیماری کرونا از جمله بوم گردانی ها دچار صدماتی شده اند و ما برای حل مشکل تمهیداتی پیش بینی نموده ایم.

به گفته وی، برای اتمام بعضی طرح هایی که به خاطر تغییر نرخ دلار امکان بهره برداری پیدا ننموده اند تا 30 درصد به سقف پرداخت وام ها برای تکمیل طرح اختصاص داده شد.

وی گفت: نظارت جدی بر طرح اشتغال روستایی انجام می گردد به گونه ای که تا به امروز 600 میلیارد تومان از منابع پرداخت شده پس گرفته شده و برای کسانی که تسهیلات را در جای خود خرج نکنند با نرخ های 18 درصد و 24 درصد تسهیلات را پس می گیریم.

بر تسهیلات ایثارگران نظارت می گردد

همچنین سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید نیز در این مراسم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیاری از تسهیلاتی که برای جانبازان تصویب می گردد در نهایت توسط عده ای دلال از دست شان بیرون می آید به گونه ای که وام جانبازی 100 میلیونی تا 30 میلیون تومان در بازار فروخته می گردد، گفت: تسهیلاتی که به جانبازان و ایثارگران داده می گردد در قالب ظرفیت سامانه سجایا در بنیاد شهید به صورت الکترونیکی است و قطعا نظارت جدی می گردد تا مسائل دلالی در این تسهیلات نباشد.

رئیس بنیاد شهید اضافه کرد: از ظرفیت بانک های عامل برای جامعه ایثارگری استفاده می گردد و در دادن تسهیلات به ایثارگران با نظارت جدی کوشش می شد که این تسهیلات در جهت خودش استفاده گردد و یکی از بندهای تفاهم نامه این است که یک نماینده از جانبازان و ایثارگران به عنوان ناظر در اجرای تفاهم نامه باشد تا شاهد سواستفاده دلالان از تسهیلات جامعه ایثارگران نباشیم.

وی همچنین گفت: از سازمان برنامه و بودجه تشکر می کنیم که برای اولین بار در طول تاریخ بنیاد شهید کوشش کرد تا کلیه معوقات و مطالبات جامعه ایثارگران پرداخت گردد و به صفر برسد.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1208

به "افزایش وام بدون ضامن بازنشستگان به 5 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش وام بدون ضامن بازنشستگان به 5 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید